تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۲۰۸۳۵۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بیش از یک هزار و ۱۰۰ بازدید مددکاری در خرمشهر انجام شد
  رئیس اداره بهزیستی خرمشهر گفت: در راستای شناسایی و برطرف کردن آسیب‌های اجتماعی، از ابتدای سال گذشته تا ۶ ماهه نخست امسال بیش از یک هزار و ۱۰۰ بازدید مددکاری در این شهرستان انجام شد.

لیلا هفت‌جوش  اظهار کرد: در راستای شناسایی و برطرف کردن آسیب‌های اجتماعی، از ابتدای سال گذشته تا ۶ ماهه نخست امسال قریب به ۹۰۰ تماس با مرکز اورژانس اجتماعی اداره بهزیستی شهرستان خرمشهر صورت گرفته است.

وی در ادامه بیان کرد: کارشناسان واحد اورژانس اجتماعی بهزیستی خرمشهر به منظور بررسی موضوعات و موارد گزارش شده در خصوص آزار و اذیت کودک، سالمندان، همسران و یا معلولان و همچنین مسائلی از جمله کودکان کار و خیابانی، اختلالات هویت جنسی، زوجین در شرف طلاق، اعتیاد، خودکشی و خشونت‌های خانگی، بیش از یک هزار و ۱۰۰ بازدید مددکاری را از محل وقوع آسیب‌ها انجام دادند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان خرمشهر در ادامه از برگزاری بیش از یک هزار و ۲۰۰ مشاوره گروهی – فردی توسط این اداره خبر داد و افزود: تهیه بروشورهای آموزشی برای افزایش اطلاعات آسیب دیدگان و مراجعه‌کنندگان، برگزاری کلاس‌های آگاه‌سازی (در زمان اپیدمی و شیوع بیماری کرونا در فضای مجازی) از دیگر اقدام‌های انجام شده در زمینه بر طرف کردن آسیب‌های اجتماعی در این شهرستان است.

هفت‌جوش در پایان به اشاره به مشارکت‌های مردمی ازجمله خیران و نیکوکاران در راستای جمع‌آوری کمک‌ها برای رفع نیازها و مشکلات آسیب دیدگان اجتماعی، از ساماندهی افراد خاطی با هماهنگی مراجع قضائی خبر داد و افزود: پس از دریافت حکم قانونی، افراد خاطی به مراکز مربوطه در استان خوزستان تحویل داده شدند.

  با توجه به گسترش انواع آسیب‌های اجتماعی در جامعه و اقدام‌های گسترده سازمان‌های مربوطه در این زمینه اما حذف این آسیب‌ها ممکن نیست؛ لذا اورژانس اجتماعی با داشتن نیروهای متخصص و انجام مشاوره‌های لازم به افراد آسیب‌دیده و در معرض آسیب، پیشگیری لازم را از وقوع جرم برای افراد فراهم می‌کند و آنها را به زندگی سالم بر می‌گرداند و میزان آگاهی خودشان را در این زمینه افزایش می‌دهد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار