تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۲۰۸۳۵۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توانایی خوزستانی‌ها برای موفیقت‌های بیشتر در ورزش اواسپرت
  سرپرست انجمن اواسپرت هیات ورزش‌های رزمی خوزستان با اشاره به توانایی ورزشکاران استان در این رشته، گفت: خوزستانی‌ها می‌توانند بیش از این در این رشته در رویدادهای بین‌المللی حرف برای گفتن داشته باشند، البته آن‌ها برای کسب موفقیت‌های بیشتر در این رشته نیازمند توجه و حمایت بیشتر و بهتر از سوی مسئولان هستند.

دنیا قابضی با بیان این‌که اواسپرت یک ورزش کاملا ایرانی است که توسط استاد محمد قاسم منوچهری، قهرمان هنرهای رزمی ایران و جهان پایه‌گذاری و با موفقیت به بازار جهانی ورزش عرضه شد، اظهارکرد: اواسپرت یک برند ایرانی شناخته شده در ۶۸ کشور دنیا است که خوشبختانه در استان خوزستان نیز علاقه‌مندان بسیاری در بخش آقایان و بانوان دارد.

وی با اشاره به پیام اخلاقی اجتماعی رشته او اسپرت، عنوان کرد: به دلیل این‌که این انجمن به صورت یک مزیت بالقوه و با حذف نگاه‌های نژادی و قومی و افزایش بشردوستی می‌تواند در هنگام بروز بحران‌های مختلف باعث هم‌افزایی بیشتر در میان اقشار مختلف اجتماع شود، حتی در قسمت‌هایی از جامعه که دارای سواد کافی به جهت خودمراقبتی در مقابله با بحران و همچنین امکانات امدادی-رفاهی برای نجات خود نیستند، این انجمن با رشته‌هایی که در قالب بازی‌های بشر دوستی آموزش می‌دهند، می‌تواند در این قشر از جامعه نیز موثر باشد.

سرپرست انجمن اواسپرت هیات ورزش‌های رزمی خوزستان افزود: باتوجه به این‌که این انجمن دارای یک ظرفیت مفهومی فراتر از انجمن‌های ورزشی دیگر است، فعالیت خود را در قالب ورزش‌ها، فعالیت‌ها و ‌نگاه بشردوستانه ارائه می‌دهد زیرا یکی از اهداف بازی‌های ورزشی اواسپرت، گسترش خدمات داوطلبانه است که مهمترین هدف آن، آماده‌سازی افراد در مقابل بحران است و نظر به این‌که استان خوزستان یک منطقه بحران‌پذیر و گاها بحران‌زا و به مثابه یک گسل است که در مقابل بحران‌ها واکنش‌های منفی از خود نشان می‌دهد، ورزش‌ اواسپرت می‌تواند در قالب بازی‌های بشردوستی در مقام پدافند غیرعامل عمل کند و بحران منفی را ‌به فرصت‌ها و بسترهای مثبت ‌از جمله حفظ و کنترل و اقدامات خودمراقبتی تحت آموزش‌های بشردوستی مبدل سازد.

وی با اشاره به موفقیت خوزستانی‌ها در این رشته، گفت:‌ خوزستان در هر دو بخش آقایان و بانوان در رقابت‌های جهانی و بین‌المللی مقام‌دار است و توانسته توانایی خود را به همگان ثابت کند. ضمن این‌که اواسپرت در بین بانوان استان نیز طرفدار دارد و در مجموع نیز توانایی خوزستانی‌ها برای کسب عنوان در رشته اواسپرت بالا است و حتی می‌توانند بیش از این نیز در رویدادهای بین‌المللی حرف برای گفتن داشته باشند، البته ورزشکاران استان برای کسب موفقیت‌های بیشتر در این رشته نیازمند توجه و حمایت بیشتر و بهتر از سوی مسئولان هستند.

قابضی در ادامه نیز خواستار توجه بیشتر به ورزش بانوان شد و افزود: باتوجه به این‌که ورزش به معنای ذهن سالم است و زنی که ذهن سالم دارد، خانواده و در نهایت جامعه سالم را می‌پروراند، جامعه ما باید به زنان ورزشکار اهمیت بدهد، ضمن این‌که خود بانوان هم باید اهمیت و انعطاف ذهنی اعتقادی بیشتری را برای فعالیت‌های ورزشی در تقویم روزمره زندگی فردی اجتماعی جای دهند زیرا ذهن سالم اندیشه ورزشی می‌خواهد و در نهایت نظام اخلاقی-اجتماعی و جامعه پویا را می‌پروراند.

وی بیان کرد: چالش‌هایی از دیرباز تاکنون به صورت موانع بازدارنده در جامعه ورزشی بانوان به صورت یک معضل و عدم گرایش زنان به ورزش وجود داشته است که از جمله آن می‌توان به باورها و برداشت‌های اشتباه فرهنگی جامعه در خصوص ورزش بانوان اشاره کرد. همچنین عدم پوشش رسانه‌ای کافی و تبعیض پوشش رسانه‌ای بین زنان و مردان، از دیگر چالش‌های ورش بانوان محسوب می‌شود.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار