تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۲۰۸۳۴۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کمبود نهاده عامل افزایش قیمت مرغ در بازار
 رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت خوزستان گفت: افزایش قیمت مرغ در بازار به دلیل کمبود نهاده و کاهش جوجه ریزی است.

 امیرحسین نظری دوشنبه در ستاد تنظیم بازار خوزستان در سرسرای سازمان صمت استان بیان کرد: بسیاری از دامداری ها و مرغداری ها به دلیل گران شدن قیمت نهاده برای تولید با مشکل مواجه هستند.

وی گفت: بازرسی از بازار واحدهای تولیدی دام و مرغ به خوبی در حال انجام است اما با این شرایط سخت اقتصادی نمی توان بیش از این به این مراکز فشار وارد کرد.

نظری ادامه داد: هزینه نگهداری از مرغ در مرغداری افزایش یافته به همین دلیل بر قیمت تمام شده مرغ نیز تاثیرگذار است.

وی در ادامه با اشاره به افزایش قیمت پیاز و گوجه در استان ادامه داد: سرمازدگی و صادرات گوجه فرنگی باعث افزایش قیمت این کالا در بازار شده است و قیمت پیاز نیز به دلیل صادرات این کالا در بازار افزایش داشته است و باید برای تعادل قیمت این کالاها در بازار راهکاری اندیشیده شود.

قیمت مرغ کشتار روز در بازار اهواز به هر کیلوگرم ۲۷۰ هزار ریال نیز افزایش یافته است.

در ادامه این نشست معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صمت استان بیان کرد: هنوز قیمت رسمی از سوی ستاد تنظیم بازار کشور برای مرغ تعیین نشده است.

عبدالرحمان ناصریان بیان کرد: برای تعیین قیمت مرغ باید قیمت نهاده که به هر کیلوگرم ۱۵۰ هزار ریال افزایش یافته است نیز در نظر گرفته شود.

وی گفت: در قیمت گذاری کالا باید به سود و زیان تولید کننده نیز توجه داشت.

تامین نان آذربایجان غربی توسط استان خوزستان

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان در ادامه این نشست بیان کرد: در آذربایجان غربی برای تامین نان دچار مشکل شدند که در مدت زمان ۲۴ ساعت نان مورد نیاز این استان از خوزستان ارسال شد.

امید جهان نژادیان اظهار داشت: خوزستان ظرفیت بسیار خوبی در تولید گندم و نان دارد و توانایی تامین نان تا ۱۵ میلیون نفر را دارد.

وی گفت: هیچ مشکلی در تامین کالای اساسی در استان وجود ندارد و از هفته آینده نیز با همکاری صمت آمادگی بازرسی از کارخانجات تولید آرد و نانوایی ها را داریم.

 برخی نانوایی ها صبح پخت نمی کنند

جهان نژادیان ادامه داد: در بازرسی هایی که از نانوایی های اهواز داشتیم مشخص شد که برخی نانوایی ها در زمان صبح پخت نان ندارند و انتظار داریم این مورد پیگیری و بررسی شود.

وی با اشاره به تامین آرد روستاییان و عشایر افزود: برای تامین آرد این قشر هیچ مشکلی در استان نیست اما متولیان امر باید آرد این گروه را از سامانه ای که تعریف شده است تامین کنند تا اختلالی در تامین آرد این مناطق ایجاد نشود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان افزود: برخی سودجویان با سیاه نمایی از این شرایط سخت اقتصادی استفاده می کنند و باعث نارضایتی مردم می شوند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار