تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۲۰۸۳۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دوچرخه سواری در بهبهان نیاز به توجه ویژه مسوولین دارد
دوچرخه سواری در بین مردم بهبهان به ویژه جوانان، علاقه‌مندان بسیاری دارد که بصورت فردی و گروهی در این رشته ورزشی فعالیت می کنند اما امکانات خوبی برای انجام این ورزش در شهرستان مهیا نیست که توجه مسوولین را برای حل مشکلات می‌طلبد.
 در یکی از شب‌های اخیر سه دوچرخه سوار در شهرستان بهبهان در حین دوچرخه سواری در یکی از خیابان‌های شهر بودند و متاسفانه یک خودرو به دوچرخه سواران برخورد کرد که این تصادف منجر به فوت یک نفر و زخمی شدن دیگر دوچرخه سواران شد.

دوچرخه سواری در شب و  در مسیرهای پرتردد خطرناک است

سرهنگ علی رعنایی رئیس راهنمایی و رانندگی شهرستان بهبهان در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: دوچرخه سواری در شب و تردد از مسیرهای شلوغ  و با توجه به بی احتیاطی برخی رانندگان خودروها موجب بروز حوادث ناگوار می‌شود.

وی افزود: حادثه چند شب گذشته حاصل رعایت نکردن نکات ایمنی است، دوچرخه سواران نباید در شب از جاده‌های بین شهری تردد داشته باشند و حتی المقدور از مسیرها و خیابان‌های خلوت که حتما مجهز به روشنایی است استفاده کنند.

رئیس پلیس راهور شهرستان بهبهان ادامه داد: جهت حفظ جان دوچرخه سواران باید اقداماتی از قبیل مشخص نمودن مسیر ویژه تردد دوچرخه سواری معین گردد و دوچرخه سواران حتما در حین دوچرخه سواری نکات ایمنی را رعایت کنند تا از بروزحادثه جلوگیری شود.

بهبهان مسیر ویژه دوچرخه سواری ندارد

ایوب رحمانی سرپرست هیئت دوچرخه سواری شهرستان بهبهان در گفتگو با خبرنگار فارس بیان نمود: طی این چند سال اخیر چندین بار با ادارات مربوطه جهت آمادسازی مکان مناسب دوچرخه سواری خانوادگی مکاتبات و پیگیری‌هایی صورت گرفته ولی متاسفانه تا کنون موفق به دریافت نتیجه مطلوب نشده‌ایم.

وی اظهار کرد: با توجه به استقبال زیاد همشهریان از رشته دوچرخه سواری، طی فراخوان‌هایی از فعالین و علاقمندان این رشته ورزشی جهت سازماندهی گروه‌های فعال این رشته ورزشی دعوت بعمل آمده است.

سرپرست هیت دوچرخه سواری بهبهان تصریح کرد: طبق دستورالعمل، دوچرخه سواری در شب ممنوع است و بارها در دوره‌های آموزشی برگزار شده این نکته بیان شده اما متاسفانه سهل انگاری و بی‌احتیاطی صورت گرفته، و نبود زیرساخت لازم جهت رعایت نکات ایمنی باعث بروز حوادث ناگوار می‌شود.


اعلام آمادگی شهرداری بهبهان جهت کمک به دوچرخه سواری

هدایت‌الله چمن‌رو معاون شهرداری بهبهان در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: خدمات‌دهی و فراهم نمودن زیرساخت برای رفاه دوچرخه سواران نیاز به عزم جدی کلیه ادارات و توجه ویژه مدیران شهرستان را لازم دارد، تا به نتیجه مطلوب برسد.

وی گفت: خدماتی جهت رفاه دوچرخه سواران از قبیل ایستگاه دوچرخه و راه‌اندازی پارک بانوان که مدتی است بدلیل نداشتن پیمانکار تعطیل شده توسط شهرداری بهبهان انجام گرفته است.

معاون شهرداری بهبهان بیان کرد: شهرداری بهبهان آمادگی خود را جهت همکاری ویژه برای رفاه حال دوچرخه سوارن و بالا بردن سطح ایمنی دوچرخه سواران انجام دهد.

 تاکنون اقدام محسوسی برای دوچرخه سواری صورت نگرفته

این انتظار می رود با توجه به استقبال همشهریان از ورزش دوچرخه سواری، مسوولین شهرستان به فکر انجام تدابیر ویژه جهت رفاه حال این عزیزان و بالا بردن سطح ایمنی دوچرخه سواران از قبیل جدا کردن مسیر دوچرخه سواری با گارد ریل، نصب تابلو و المان‌های هشدار دهنده  جهت بالا بردن ضریب ایمنی دوچرخه سواران باشند تا در حد امکان از بروز حوادث و مشکلات جلوگیری شود.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار