تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۲۰۸۳۴۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چگونه از مسمومیت با مواد شوینده پیشگیری کنیم؟
مدیر دارویی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اشاره به جان باختن تعداد زیادی از افراد بر اثر مسمومیت با مواد شوینده گفت: هنگام استفاده از مواد شیمیایی باید نکات ایمنی رعایت شود.
  ندا محمدسعید مدیر دارویی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: براساس آمار‌های کشوری سالیانه تعدادی از هموطنان به ویژه در روزهای پایانی سال و نوروز در اثر مسمومیت با مواد شوینده جان خود را از دست می‌دهند.

او با تاکید بر رعایت نکات ایمنی هنگام استفاده از مواد شیمیایی و شوینده‌ها افزود: زمانیکه از افراد از مواد شیمیایی و فرآورده‌های شوینده و پاک کننده پنجره‌ها استفاده می‌کنند باید پنجره‌ها باز باشند تا هوا به خوبی در محیط جریان پیدا کند.

محمد سعید بیان کرد: مصرف کنندگان باید از مخلوط کردن مواد شیمیایی مانند جوهر نمک با فرآورده‌های سفید کننده جداً خودداری کنند، چون بخارات و گاز‌های تولیدشده بسیار سمی و کشنده است، همچنین پس از مصرف مواد شوینده، سفیدکننده، جرم بر و لوله بازکن در محیط‌های در بسته و کوچک مانند دستشویی و حمام به هیچ عنوان توقف نشود، چرا که گاز‌های تولید شده در محیط‌های بدون تهویه مناسب، سمی و خطرناک هستند.

مدیر دارویی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی دزفول اظهار داشت: برای استفاده از مواد شیمیایی حتماً از وسایل محافظت کننده مانند دستکش بلند، کفش نفوذ ناپذیر، لباس آستین بلند، شلوار بلند و جوراب استفاده شود، ضمن اینکه توصیه می‌شود از مواد شوینده مرغوب و مورد تأیید سازمان‌های استاندارد و غذا و دارو استفاده کنید و با استفاده از محصولات قاچاق و زیرزمینی بدون استاندارد سلامتی خود و خانواده را مورد تهدید قرار ندهیم.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار