تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۹
کد خبر: ۲۰۸۳۰۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
لزوم تشدید نظارت بهداشتی کرونا بر کوچ عشایر به خوزستان
سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در خوزستان خواستار نظارت بیشتر فرمانداران و مراکز بهداشتی بر روند کوچ عشایر به استان شد و گفت: ضوابط سختگیرانه‌تری که اکنون برای برخورد با افراد و کسبه‌ای که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، از مرکز آغاز شده، عنقریب به خوزستان نیز ابلاغ می‌شود.

رضا نجاتی اظهار داشت: با توجه به اینکه شهرستان مسجدسلیمان به عنوان یکی از شهرستان‌های پرخطر کرونا در سطح کشور اعلام شده، محدودیت و ممنوعیت‌های جدیدی از فردا دوشنبه در این شهرستان اعمال می‌شود که بر این اساس به جز مشاغل ضروری اعم از نانوایی، قصابی، سوپرمارکت و داروخانه‌ها سایر کسب و کارها تعطیل خواهند بود همچنین مقرر شده است که فرمانداری نیز برای محدودیت تردد به این شهرستان نیز برنامه ریزی کند.

وی علت افزایش بیماران مبتلا به کرونا در مسجدسلیمان را آغاز فصل کوچ عشایر عنوان کرد و افزود: با توجه به ورود عشایر از سایر استان‌ها، مسئولان مربوطه باید مدیریت و نظارت بیشتری را بر این امر انجام می‌دادند.

نجاتی تاکید کرد: فرمانداران و بخشداران در شهرهایی که محل کوچ عشایر است باید ضمن همکاری با عشایر، بر ورود افراد، کنترل و نظارت بیشتری داشته و با انجام تست کرونا، مبتلایان به این بیماری را از دیگران جداسازی کنند.

سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در خوزستان همچنین ضمن توصیه به شهروندان برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای کنترل ویروس کرونا، گفت: مردم باید توجه داشته باشند هشدارهایی که داده می‌شود، برای حفظ سلامتی آنها و خانواده‌هایشان است.

وی با اشاره به اعمال جریمه و ضوابط سختگیرانه‌تر در مرکز کشور برای برخورد با افرادی که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند، افزود: با توجه به اینکه تعداد کمی از افراد با پروتکل‌ها همراهی نکرده‌اند، این طرح از تهران آغاز شده و بعد از رفع نواقص به سایر استان‌هایی که شرایط آن را دارند نیز ابلاغ می‌شود و عنقریب ممکن است به خوزستان نیز اعلام شود که ما ملزم به اجرای آن خواهیم بود.

نجاتی اضافه کرد: از اینکه برخی از شهروندان به هشدارها پاسخ مثبت نمی‌دهند، متعجب هستیم، آیا این افراد آمار روزانه مرگ و میر و اخبار فوت دوستان و آشنایان خود را نمی‌بینند؟ این تصور غلط در برخی از افراد وجود دارد که فکر می‌کنند بیمار نمی‌شوند و یا اینکه این ویروس نمی‌تواند آنها را از پا بیندازد، در حالیکه طبق گزارش‌ها آمار مبتلایان روبه افزایش است و بیماری نسبت به چند ماه گذشته فوق العاده خطرناک تر شده است.

وی ادامه داد: افزایش آمار فوتی‌ها و مبتلایان به ویروس کرونا این پیام را می‌دهد که رعایت بهداشت از سوی مردم کمتر شده است.

نجاتی اظهار داشت: بر اساس مصوبه ستاد کرونا، فرمانداران و نیروی انتظامی موظف شده‌اند با هر گونه برگزاری مراسم تشییع جنازه و عزاداری به صورت جدی برخورد کرده و برگزار کننده باید پاسخگو باشد.

بر اساس این گزارش، شهرستان مسجدسلیمان از سوی ستاد ملی مدیریت کرونا به عنوان یکی از ۴۶ شهر پرخطر از نظر کرونا اعلام شده که بیماران بستری در این شهرستان شامل بیماران اندیکا و لالی که فاقد بیمارستان هستند، نیز می‌شوند.

طبق اعلام وزارت بهداشت، ۱۹۲ شهرستان در شرایط بحرانی کرونا قرار دارند. ۲۹۶ نفر از هموطنان در شبانه روز گذشته به دلیل ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست داده و ۶ هزار و ۱۹۱ نفر بیمار جدید نیز مبتلا شده‌اند. تاکنون ۳۲ هزار و ۶۱۶ نفر در ایران بر اثر همین بیماری فوت کرده‌اند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار