تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۸
کد خبر: ۲۰۸۲۹۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس کل دادگستری خوزستان:
۷۲ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد و مالی آزاد شدند
رئیس کل دادگستری استان خوزستان گفت: به همت ستاد دیه و شرکت‌های صنعتی فولاد خوزستان و فولاد اکسین تعداد ۷۲ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد و مالی آزاد شدند.

حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی در آئین مراسم آزادی زندانیان جرائم غیر عمد و مالی اظهارداشت: همکاری صورت گرفته بین ستاد دیه استان و همچنین این شرکت های بزرگ صنعتی در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی، بی نظیر است.

وی افزود: ۵۵۰ میلیارد ریال بدهی این زندانیان با موضوعات دیه، مهریه و طلب‌های مالی بود که از این مبلغ ۳۷۰ میلیارد ریال آن را با کار قضایی حل و ۱۶۰ میلیارد ریال دیگر آن با گذشت شاکیان بخشید شد و پنج میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال توسط شرکت فولاد خوزستان، سه میلیارد ریال دیگر  از طریق فولاد اکسین و چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال باقی مانده نیز توسط ستاد دیه استان پرداخت شد که زمینه آزادی این ۷۲ نفر زندانی را فراهم گردید.

رئیس شورای قضائی خوزستان با بیان اینکه آزادی این افراد یک روی ماجراست و روی دیگر آن زندگی آنها پس از آزادی است و ضرورت مراقبت‌های پس از آزادی  این افراد است؛ لذا همه نهادها و شرکت‌ها، اگر بتوان برای اشتغال مفید پس از آزادی آنها برنامه ریزی کنند، قطعا در پیشگیری از بازگشت به زندان این افراد مؤثر خواهد بود.

وی در ادامه افزود: همانطور که دستگاه قضایی خوزستان با همکاری نیروی های انتظامی، امنیتی و اداره اطلاعات امنیت پایدار در استان فراهم کرده باید تولیدکنندگان و صنعت‌گران در زمینه امنیت با ایجاد اشتغال اقدام موثری داشته باشند که یکی از مهمترین این راهکارها ایجاد زمینه اشتغال برای زندانیان است.

حجت الاسلام و المسلمین مرادی با دعوت از مردم برای مشارکت در امر کمک‌رسانی مالی به اینگونه زندانیان، اظهارداشت: مردم نوع دوست و بزرگ ایران اسلامی در یک نهضت بزرگ برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد و مالی اقدام به کمک مالی کنند تا زمینه آزادی اینگونه زندانیان در اسرع وقت فراهم شود.

رئیس دادگستری خوزستان بر لزوم تقویت فرهنگ روحیه گذشت در جامعه تاکیدکرد و گفت: در دین مبین اسلام نیز بر موضوعات رضایت، بخشش، عفو و گذشت به عنوان موضوعاتی کلیدی برای زندگی اجتماعی انسان‌ها تاکید شده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار