تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۶
کد خبر: ۲۰۸۲۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم ایذه و باغملک:نمایندگان مردم دولت را کمک کنند
 نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه در سال آخر دولت دوازدهم قرار داریم، نمایندگان مجلس به کمک دولت بیایند و به دور از افراط و تفریط نسبت به حل مشکلات مردم اقدام کنند.

عبدالله ایزدپناه اظهار داشت: در عین حال همراهی مجلس با دولت به معنای نادیده گرفتن حق نظارت توسط این نهاد بر عملکرد دولت نیست و حقوق مجلس مانند طرح سوال از وزیران و استیضاح به قوت خود باقی است و به موقع مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی با انتقاد از برخی تندروی‌ها از سوی مجلس و دولت ادامه داد: بحث‌های پیش‌آمده کاملا طبیعی‌است اما این تندروی‌ها مشکلی را حل نخواهد کرد، اعتقاد ما این است که مشکلات باید از طریق تعامل و گفت‌وگو برطرف شوند.

نماینده  مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مبنای تصمیمات مجلس انقلابی فرمایشات رهبر معظم انقلاب است تصریح کرد: طبق گفته مقام معظم رهبری، انتقاد باید سازنده و در راه حل مشکلات باشد، تمام ارکان سه قوه باید مباحث مطرح شده توسط امام خامنه‌ای را سرلوحه کارهای خود قرار دهند.

ایزدپناه تنش‌های شکل گرفته بین مجلس و دولت را به سود دشمنان دانست و تاکید کرد: البته دشمنان بدانند که همه ما اعم از نمایندگان مجلس و دولتی‌ها فرزندان کشور و نظام اسلامی هستیم و  این بحث‌ها در تمام دنیا وجود دارد.

وی در ادامه ضمن محق داشتن مجلس شورای اسلامی برای ایفای نقش قانونی خود در رابطه با نظارت بر عملکرد دولت گفت: دعوت وزیران به کمیسیون‌های تخصصی ، طرح سوال و استیضاح وزیران از جمله حقوقی است که در اختیار مجلس قرار دارد و نمایندگان از این طریق می‌توانند انتقادات خود را مطرح کنند.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی افزود: مباحث پیش آمده جدی نیست و دامن زدن بیش از حد به آن در فضای مجازی اشتباه‌است، درون یک خانواده هم ممکن است اختلاف نظر و سلیقه وجود داشته باشد که قطعا حل خواهد شد.

وی فرمایشات مقام معظم رهبری را فصل الخطاب همه مسوولان دانست و گفت: ما هرجا دچار مشکل شدیم به این خاطر بوده‌است که به صحبت‌های رهبر معظم انقلاب بی توجه بوده‌ایم، اگر راهبردهای مطرح شده از سوی ایشان اجرا شود ما هیچ مشکلی نخواهیم داشت 

ایزدپناه تاکید کرد: وقتی مقام معظم رهبری در رابطه با حواشی اخیر واکنش نشان می‌دهند ما اطاعت کامل می‌کنیم، شاید نماینده‌ای مواضع تندی را اتخاذ کرده باشد اما با فرمایشات امام خامنه‌ای به راه درست برخواهد گشت و در واقع باید این موضوع را تمام شده بدانیم.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات معیشتی ‌و فشار اقتصادی وارد شده به مردم بیان کرد: برخی از این انتقادات نمایندگان به این خاطر و به دلیل برخی سوءمدیریت‌ها بوده‌است، مجلس نمی‌تواند به راحتی از این موضوعات بگذرد همانگونه که رهبر عظیم الشان انقلاب در چندین نوبت نسبت به این موارد به دولت تذکر داده‌اند، اکنون نیز که برخی نمایندگان تندروی می کنندبا  تذکر رهبر فرزانه انقلاب مواجه می‌شوند و همه ما باید مطیع باشیم.

نماینده مجلس یازدهم شورای اسلامی در پایان گفت: توصیه من به دولت این است که تمام تلاش خود را برای حل مشکلات معیشتی مردم به کار بگیرد و از هیچ اقدامی فروگذار نکند، به نمایندگان مجلس نیز توصیه می‌کنم ضمن حفظ احترام وشئونات اخلاقی و به دور از افراط و تفریط از ظرفیت خود برای حل این مشکلات استفاده کنند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار