تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۳
کد خبر: ۲۰۸۲۹۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برگشت ارز صادرکنندگان خوزستانی به خوبی انجام گرفت
 رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: صادرکنندگان و بخش خصوصی همکاری خوبی در برگشت ارز از محل صادرات به استان داشتند و برگشت ارز قابل قبولی به استان انجام گرفته است.

امیرحسین نظری بیان کرد: ۷۰ درصد بدهی های ارزی صادرکنندگان به دلیل یکسری شبهات و برداشتهای اشتباهی بود که بخش خصوصی در خصوص برخی معافیت ها صورت گرفت.

وی گفت: برخی از تجار نیز در صرافی های منتخب، ارز خود را تبدیل نمی کردند و همین موضوع نیز در برگشت ارز آن ها تاثیر گذار بود.

نظری با اشاره به اینکه در حال حاضر هر ۲ مرز تجاری خوزستان (چذابه و شلمچه) فعال هستند بیان کرد: هیچ مشکلی در تردد و مبادلات تجار در ۲ مرز استان وجود ندارد و خوشبختانه در حمل و صادرات دریایی شرایط خوبی را داشتیم و صادرات و واردات در مرز بین المللی بندرامام (ره) استان نیز رشد داشته است.

به گفته وی۲۰۰ نفر از صادرکنندگان استان در ابتدای امسال به عنوان افرادی که برگشت ارز خود را انجام ندادند به این سازمان معرفی شدند که با همکاری بخش خصوصی و سازمان صمت برگشت ارز این افراد انجام گرفت.

وی گفت: در این شرایط سخت اقتصادی برگشت ارز صادرکنندگان کمک بسیاری زیادی به گردش مالی کشور و بهبود شرایط اقتصادی دارد از این رو دولت با در نظر گرفتن مشوق هایی از صادرکنندگان درخواست داشته تا در مدت سه ماه ارز حاصل از صادرات را به کشور برگشت دهند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ادامه داد: یکی از مشکلاتی که صادرکنندگان با آن مواجه هستند در خصوص برگشت ارز به کشور است.

وی افزود: صادرکنندگان می توانند به عنوان وارد کننده نیز فعالیت داشته باشند و کالاهای مورد نیاز کشور را تامین کنند که در این راستا می توان پروانه واردات را به این افراد اختصاص داد.

نظری ادامه داد: از دیگر مواردی که می تواند بخشی از مشکلات صادرکنندگان را برطرف کند تک نرخی شدن ارز است که با تک نرخی شدن ارز صادرکنندگان از سردرگمی خارج می شوند و می توانند با امنیت کامل به تجارت بپردازند.

وی افزود: ایجاد قوانین و آیین نامه‌های جدید و سخت گیرانه نیز باعث سنگ اندازی در برابر فعالیت تجار خواهد شد.

طبق اعلام سازمان صمت استان خوزستان  به دلیل بیماری کرونا در ۶ ماهه امسال میزان صادرات از مرزهای استان نسبت به مدت مشابه به لحاظ وزنی ۱۸ درصد و به لحاظ ارزشی ۳۰ درصد کاهش داشته است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار