تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۳
کد خبر: ۲۰۸۲۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم اهواز :
حرمت شکنی و استفاده از ادبیات نامناسب بازی کردن در زمین دشمن است
 نماینده مردم اهواز ،حمیدیه، باوی و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت:راهکارهای متفاوتی در زمینه مسائل سیاسی و اقتصادی وجود دارد که باید از تمامی دیدگاه ها برای تحقق اهداف کلی نظام استفاده شود؛ استقلال، آزادی، عزت نفس و اقتدار کشور از جمله اهدافی است که هر مقامی می تواند در این زمینه اظهار نظر کند اما حرمت شکنی و استفاده از ادبیات نامناسب بازی کردن در زمین دشمن و هیزم ریختن در آتش آنان است.

مجتبی یوسفی با اشاره به اتفاقات اخیر در کشور و هتک حرمت مقام رییس جمهوری و همچنین فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تقویت اتحاد و همدلی بین مقامات نظام، اظهار داشت: کشور اسلامی ما ادبیات و سبک جدیدی از حکومت داری مبتنی بر استقلال و آزادگی اسلامی را پس از انقلاب پایه گذاری کرد و همواره برای رفع مشکلات و ارائه برنامه‌های کلان باید صدای واحد از مسئولان این کشور اسلامی به گوش برسد.

وی افزود: اگر خانواده را به عنوان یک بخش کوچکی از جامعه مورد نظر قرار دهیم، زمانی که هماهنگی بین اعضای یک خانواده به خصوص والدین وجود نداشته باشد، بی شک هدف متعالی محقق نشده و فرزندان با مشکلات متعددی وارد جامعه بزرگتر می شوند.

نماینده مردم اهواز، حمیدیه، باوی و کارون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر این اختلافات و مشکلات را به جامعه تامیم دهیم بی‌شک سلایق، نظرات و دیدگاه های متفاوت بیشتری چه موافق و چه مخالف در این جامعه وجود دارد که اگر هم‌صدایی ،همدلی و اتحاد وجود نداشته باشد با چالش های جدی مواجه می شویم اما اگر از ظرفیت تنوع قومیتی و سلایق با صبر بیشتر و ادبیات مناسب تری استفاده کنیم، می توانیم این جامعه اسلامی را به خوبی مدیریت کنیم.

انتقاد با ارائه راهکار و ادبیات مناسب قابل پذیرش است

وی تصریح کرد: انتقاد همیشه جنبه تخریبی ندارد بلکه استفاده از دیدگاه های دیگران بعضا می تواند مسیر موفقیت را هموارتر کند اما این نقدها باید در چارچوب قانون و استفاده از ادبیات مناسب همراه با ارائه راهکارهای صحیح باشد.

یوسفی بیان کرد:  همچنین در حوزه اقتصاد برای کاهش تورم هر شخصی نظراتی دارد و این تنوع نظرات و تجربه ها با بی رشد و پویایی جامعه می شود و یکصدایی همواره پس از همفری به وجود می آید.

فضای رسانه ها برای نقد و صحبتهای کارشناسانه نیست

نماینده مردم اهواز ، حمیدیه، باوی و کارون در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از مسائلی که در حال حاضر مقامات و مسئولان باید با آن توجه داشته باشند این است که فضای رسانه ای جایی برای نقد و صحبت های کارشناسان نیست بلکه این سخنان باید در جلسات تخصصی و کارگروه ها مطرح شود؛ اکنون با توجه به اینکه مردم مشکلات اقتصادی فراوانی دارند، ارائه هرگونه نظری که اثرات منفی و مخربی بر جامعه داشته باشد، شایسته نیست.

وی تصریح کرد: متاسفانه بعضا در جلسات کارشناسانه به کلی گویی می پردازیم و ادبیات زیبایی بکار می بریم اما در فضای رسانه جزئیات را با ادبیات نامناسب مطرح می‌کنیم.

یوسفی گفت: اگر چه سیاست های دولت در حوزه اقتصادی تا اندازه ای اشتباه بوده و به نظرات کارشناسان به خوبی توجه نشد اما انتقادات در این زمینه باید در جلسات با حضور کارشناسان و دانشگاهیان مطرح شود نه اینکه در فضای رسانه و فضای مجازی با ادبیات نا مناسب منعکس شود.

نباید با نقدهای غیرکارشناسی خوراک مورد نیاز دشمن را فراهم کنیم 

وی بیان کرد: این نظام اسلامی همواره پس از انقلاب دشمنان قسم خورده خود را داشته و دارد اما نباید با اختلافات داخلی و استفاده از ادبیات نامناسب و زیر سوال بردن شان مقامات عالی کشور، خوراک مورد نیاز دشمن را فراهم کنیم.

نماینده مردم اهواز ، حمیدیه، باوی و کارون در مجلس شورای اسلامی افزود: رئیس جمهوری، وزیران ، نمایندگان مجلس و استانداران، همگی کارگزاران این نظام اسلامی بوده و دارای شخصیت های حقیقی و حقوقی  هستند و ما می توانیم با ادله و مستندات نقد کنیم اما توهین کردن باعث حرمت شکنی می شود.

وی ادامه داد: نمایندگان و ریاست جمهوری با رای مردم انتخاب شده اند و در سالیان گذشته اگر هم کاندیدای مورد نظری به وعده های خود عمل نکرده، خود مردم با دید باز در انتخاب های بعدی، رای خود را اصلاح کرده اند اما توهین به نماینده یا رئیس جمهوری توهین به شخصیت حقوقی یک کشور است.

یوسفی اظهار داشت: تمامی کشورهایی که در حوزه اقتصادی به موفقیت های بزرگی دست پیدا کردند به ثبات اقتصادی رسیده اند اما کشورهایی نظیر سوریه ، لبنان، یمن، لیبی، نیجریه، ونزوئلا و اوکراین که تحت تاثیر سیاست های استکبار قرار گرفتند، نتوانستند به ثبات برسند و همین امر آن ها را به کشورهای بحران زده تبدیل کرد.

وی افزود: همواره فضای پرتنش هر کشوری باعث سوء استفاده دشمن و از دست رفتن ظرفیت های موجود می شود که امید است با تعامل، یکصدایی و همدلی این فضا را برای دسمنان ایجاد نکنیم.

مطالبه‌گری باید در فضایی مناسب و با استفاده‌ از ابزارهای نظارتی باشد

نماینده مردم اهواز، حمیدیه، باوی و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان به عنوان منتخبان ملت همواره پیگیر مطالبات و رسیدگی به مشکلات مردم هستند اما این مطالبه‌گری باید در فضایی مناسب و با استفاده از ابزارهای نظارتی نظیر تذکر استفاده شود.

وی گفت: جا دارد از رسانه ها به عنوان رکن چهارم که همواره برای اعتلای این نظام اسلامی و انعکاس دغدغه های مردم تلاش می کنند، قدردانی کنیم و امید است این فضا برای انعکاس مطالبات به حق مردم همچنان فعال باشد اما نباید برخی ها از این فضا برای توهین به یکدیگر و شکستن حرمت ها استفاده کنند.

یوسفی اظهار داشت: با توجه به پیشرفت تکنولوژی و استفاده از فضای مجازی هنوز در برخی زمینه ها قانون مناسبی برای برخورد با متخلفین وجود ندارد و همین امر باعث شده خیلی‌ها از این فضا برای ورود به حریم شخصی دیگران استفاده کنند.

وی بیان کرد: یکی دیگر از مشکلات جدی فضای مجازی هدایت سرورهای آن ها از خارج کشور است که همین امر باعث شده دستگاه قضایی در زمینه برخورد جدی با سودجویان با مشکلاتی همراه باشد؛ شایعه سازی،حرمت شکنی و ورود به حریم شخصی این روزها در فضای مجازی بیشتر شده و نیاز است در زمینه توسعه زیرساخت پیام رسان های داخلی تلاش بیشتری صورت گیرد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار