تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۱
کد خبر: ۲۰۸۲۹۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رفع مشکلات شهرستان کارون با استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی
استاندار خوزستان گفت: اولویت اول ما برای استفاده از بودجه ۵۰ میلیون یورویی صندوق توسعه ملی، رسیدگی کامل به مشکلات شهرستان کارون است.

غلامرضا شریعتی عصر یکشنبه در حاشیه بازدید از پروژه‌های آبفا و شهرداری اهواز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز از منطقه غرب اهواز به منظور بررسی آخرین اقدامات در پروژه های اجرایی دفع فاضلاب و آب های سطحی پیش از بارش های احتمالی امسال بازدیدی انجام شد.

وی افزود: سال های گذشته پس از سپری کردن یک دوره ۲۰ ساله خشکسالی به دلیل تغییر اقلیم شاهد بارندگی های شدید و آبگرفتگی معابر در نقاط مختلف اهواز  کارون و ایجاد مشکلات فراوانی برای شهروندان بودیم.

وی افزود: پیش از این نیز پروژه های شرق اهواز مورد  بازدید قرار گرفت و بر شتاب بخشی به این پروژه ها پیش از بارش های احتمالی تاکید شد.

استاندار خوزستان ادامه داد: مناطق کیانشهر، میدان پلیس، سه راه خرمشهر، کوی سیاحی، کوی مندلی ، لشکر، نخلستان و مناطقی از گلستان از جمله نقاطی است که در سال گذشته با آب گرفتگی شدید مواجه شدند و اکنون پروژه های موثری برای جلوگیری از جمع شدن آب های سطحی در دست اقدام است.

وی بیان کرد: این پروژه ها توسط شهرداری اهواز و آب و فاضلاب استان به صورت جداگانه و بعضا مشترک در حال اجرا است و تاکنون پیشرفت خوبی داشته و امید است تا پایان آبان ماه که احتمال بارش ها افزایش می یابد، بتوانیم این پروژه ها را به سرانجام برسانیم.

شریعتی گفت: در منطقه کوی علوی، کانالی برای دفع آب های سطحی به نام کانال ۶۸ متری وجود دارد که نقش اساسی در منطقه غرب اهواز دارد و بیش از ۲۰ سال لایروبی نشده و مشکلات فراوانی برای مردم ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: لایروبی این کانال یکی از پروژه های مهم و دشوار اهواز است اما از ۱۰ روز پیش تلاش ها برای به سرانجام رساندن این پروژه آغاز شده و امید است ظرف مدت یک ماه آینده لایروبی این کانال نیز به پایان برسد.

استاندار خوزستان گفت: با اجرای این پروژه دفع آب های سطحی در بارش های امسال در منطقه کوی علوی، خشایار و کوی انقلاب بهتر انجام می شود و دیگر شاهد جمع شدن آب های سطحی نخواهیم بود.

وی اظهار داشت: همچنین پروژه خیابان امام رضا(ع) تکمیل شده و ظرف ۲ روز آینده به بهره برداری می رسد و خط لوله دفع آب های سطحی از منطقه گاومیش آباد نیز کار شده و پمپ آن خریداری و به زودی راه اندازی می شود.

شریعتی افزود: در منطقه درویشیه اقدامات خوبی در حال اجرا است و آب و فاضلاب استان در حال لایروبی خط فاضلاب این منطقه است و لایروبی کانال های روباز نیز توسط شهرداری در حال انجام است.

وی گفت: همچنین با تقویت پمپاژ مشکل آبرسانی به منطقه درویشیه بخصوص در شهرک نور برطرف می شود.

استاندار خوزستان بیان کرد: اکنون لوله گذاری خط اصلی اسلام آباد نیز به پایان رسیده و حدود ۳۰۰ میلیارد ریال تجهیزات خط فرعی نیز توسط بخش خصوصی تامین و به زودی مشکل آبرسانی در این منطقه برطرف می شود. 

وی ادامه داد: اسلام آباد در بحث محدوده،کاربری زمین ها و سندها نیز مشکلاتی دارد که قرار است در جلسه ای ویژه به این مشکلات رسیدگی شود.

یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر از مجموع ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر فاضلاب اهواز قدیمی و نیاز به بازسازی دارد که طرح اصلاح این شبکه در دستور کار است.

۱۶ مردادماه ۹۸ نامه ای مبنی بر وجود مشکل در فاضلاب اهواز به رهبری تقدیم شد و ایشان در تاریخ ۲۲ مرداد در فرمانی خطاب به رییس جمهور بر لزوم حل مشکل فاضلاب اهواز تاکید کردند و ریاست جمهوری نیز دستور لازم را به رییس سازمان برنامه و بودجه ابلاغ کرد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار