تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۹
کد خبر: ۲۰۸۲۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آمران سلامت برای مقابله با شیوع کرونا درخوزستان به کار گرفته می شوند
 مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان گفت: اجرای طرح بکارگیری آمران سلامت در راستای اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری در استان عملیاتی می شود.

دکتر علی خدادادی بیان کرد: با توجه به اینکه شیوع ویروس کرونا به یکی از بزرگترین دغدغه های حال حاضر کشور و استان تبدیل شده است و شاهد وضعیت قرمز در تمامی نقاط استان هستیم طرح آمران سلامت با هدف ترویج فرهنگ پیشگیری ،جلب مشارکت مدنی و حمایت بهداشتی و درمانی از اقشار آسیب پذیر جامعه در مواجهه با ویروس کرونا و همچنین توسعه آموزش‌های همگانی اجرا می شود.

وی بیان کرد: در این طرح اعضای داوطلب بشردوست جمعیت هلال احمر در قالب تیم های سحاب و سحر با برپایی ایستگاه های موقت در سطح شهرها به ویژه اماکن پرتردد به ارائه خدمت بهداشتی خواهند پرداخت.

وی  افزود: راهنمایی و تذکر زبانی به افرادی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند ، توصیه به حفظ فاصله اجتماعی و امر به رعایت نکات بهداشتی با حفظ احترام به شان و منزلت انسانی به منظور کمک به سلامت جامعه از اهم وظایف آمران سلامت است.

خدادادی افزود: با توجه به سرعت انتقال کرونا و شرایط ویژه پاییزی برای مهار شیوع این ویروس و شکسته شدن زنجیره انتقال آن، نیازمند همدلی و مشارکت همگانی هستیم .

وی گفت: در صورت ادامه بی اعتنایی عده ای به استفاده از ماسک ، شرکت در اجتماعات بزرگ،عدم رعایت فاصله اجتماعی و سایر دستورالعمل‌های بهداشتی، امکان کنترل وضعیت برای کادر درمان بسیار مشکل شده و به دنبال آن احتمال بروز فاجعه های انسانی وجود دارد.

طبق اعلام وزارت بهداشت در شبانه روز گذشته ۶ هزار و ۱۹۱ مورد ابتلا به کرونا در کشور شناسایی شدند و ۲۹۶ نفر نیز جان خود را از دست دادند.

دانشگاه علوم پزشکی اهواز  هم اعلام کرد تمامی شهرستان های خوزستان در وضعیت قرمز کرونا هستند و در چند روز گذشته در استان ۲ کادر بهداشت این استان  شهید شدند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار