تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۲۰۸۲۷۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بانک‌ها از صنعتگران و تولیدکنندگان حمایت بیشتری کنند
رئیس کل دادگستری استان خوزستان گفت: در راستای رونق و جهش تولید و باتوجه به شرایط حساس کشور، بانک‌ها از صنعتگران و تولیدکنندگان حمایت بیشتری کنند.
 حجت الاسلام صادق مرادی رئیس کل دادگستری استان خوزستان، در دیدار با مدیر عامل شعب بانک تجارت استان و هئیت همراه ، بر حمایت بانک‌ها در شرایط حساس اقتصادی کشور از تولیدکنندگان و صنعتگران تاکید و اظهار کرد: تولید و صنعت هر دو موتور محرک اقتصاد کشور هستند و برای اینکه مشکلات اقتصادی حل شود باید تولید و صنعت داخلی را تقویت کرد و بانک‌ها در راستاء رونق و جهش تولید در شرایط حساس اقتصادی کشور از تولیدکنندگان و صنعتگران حمایت بیشتری کنند.

وی افزود: بانک‌ها نقش بسیار مهمی در به حرکت درآوردن چرخه تولید، صنعت و تحقق جهش و رونق اقتصادی دارند و در این شرایط حساس اقتصادی هرگونه سیاست نادرست و یا برنامه‌ اشتباه باعث از بین بردن تولید و صنعت در کشور می‌شود.

رئیس کل دادگستری خوزستان با اشاره به حجم پرونده‌های حقوقی و مطالبات بانک‌ها اظهار گفت: بانک‌ها با رعایت صحیح دستورالعمل‌ها، مطابق با قوانین جاری بانک مرکزی، تسهیلات را به افراد ذی صلاح اعطا کنند و بر مصرف صحیح و بازگشت آن نظارت کافی داشته باشند تا شاهد کاهش ورودی پرونده مطالبات بانک‌ها به دادگستریها، کاهش اطاله دادرسی و کاهش زندانیان ناشی از بدهکاران به شبکه بانکی باشیم.

وی ادامه داد: با توجه به دستورالعمل جدید رئیس قوه قضائیه ملاک دستگاه قضایی برای میزان نرخ سود وام‌ها، چیزی است که بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار تصویب کرده باشند و  اگر بانک‌ها غیر از مصوبه بانک مرکزی مبلغی برای سود خود تعیین کنند، دستگاه قضایی ضامن اجرای اینگونه پرونده های مطالبات بانکی نخواهد بود.

حجت الاسلام مرادی در ادامه گفت: در چند سال گذشته مشکلاتی برای سیستم بانکی کشور بوجود آمد که موجب ایجاد برخی دغدغه برای مردم شده است و باید تلاش شود این دغدغه ها برطرف شود و در این راه بانک‌ها وظیفه ی سنگین‌تری در این راستا بر دوش خواهند داشت.

در ادامه گودرزی مدیر عامل شعب بانک تجارت خوزستان بر لزوم تعامل و همکاری هر چه بیشتر بانک تجارت استان با دادگستری خوزستان تاکید کرد و اظهار کرد: بانک تجارت در تحقق شعار جهش تولید تسهیلات مناسبی به تولیدکنندگان و صنعتگران استان ارائه داد و تولید کنندگان و صنعتگران در صورتی که تسهیلات دریافتی را در موعد خود باز پرداخت کنند مورد حمایت بیشتر بانک تجارت قرار می‌گیرند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار