تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۲۰۸۲۵۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون عمرانی فرمانداری آبادان :
تجمع در پارک‌ها یکی از عوامل گسترش کرونا در آبادان است
معاون عمرانی فرمانداری ویژه آبادان تجمع در پارک ها و اماکن تفریحی را یکی از عوامل انتشار کرونا در این شهرستان عنوان کرد و از شهروندان خواست برای حفظ سلامتی خود و خانواده از تجمع در پارک‌ها، بوستان‌ها، حاشیه جاده‌ها و اماکن تفریحی خودداری کنند.

محمد طاهری شنبه در نشست ستاد کرونا آبادان اظهار داشت: پارک ها و اماکن تفریحی از مراکز شیوع ویروس کرونا می باشند که تجمع در آنها موجب شیوع بیشتر کرونا در شهرستان و افزایش آمار مبتلایان به این بیماری می‌شود.

وی افزود: حضور و تجمع در بوستان‌ها و پارک‌های آبادان برای پیشگیری از گسترش کرونا ممنوع است و شهردای موظف به خاموش کردن سامانه روشنایی این اماکن تا ساعت ۲۴ است.

معاون عمرانی فرمانداری ویژه آبادان گفت: بر اساس مصوبه ستاد کرونا آبادان ،شهرداری موظف است علاوه بر خاموش کردن سامانه روشنایی پارک ها ، چمن این اماکن تفریحی را با آبیاری غرق آب کند که شهرداری این مصوبه را تاکنون اجرا نکرده است.

طاهری بیان کرد: با وجود اخطار مکرر به رستوران‌ها و مغازه های فروش فست فودی، این اماکن همچنان به صورت حضوری فعالیت می کنند و اگر دستورالعمل های بهداشتی ستاد کرونا را رعایت نکنند تعطیل می شوند.

وی افزود: بر خلاف مصوبه ستاد کرونا شهرستان برخی از فروشگاه‌های اغذیه فروشی و فست‌فودها در آبادان اقدام به عرضه مواد غذایی و پذیرایی از مشتریان در داخل واحد صنفی می کنند در حالی که بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا این واحدهای صنفی تا اطلاع ثانوی فقط اجازه دارند به صورت بیرون بر فعالیت داشته باشند.

رییس مرکز بهداشت شهرستان آبادان نیز در این نشست با بیان اینکه درحال حاضر منطقه جنوب غرب خوزستان با رهاشدگی در مسئله رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مواجه است گفت: مراسم عزاداری و حضور بی رویه افراد در آرامستان‌ها و پخش نذری از جمله مواردی است که باعث شیوع ویروس کرونا در این منطقه شده است.

نجمه آقامیری افزود: ورود به آرامستان‌ها طبق مصوبه ستاد ملی کرونا ممنوع است ولی در منطقه جنوب غرب خوزستان این مهم نادیده گرفته شده است.

وی اظهار داشت: همچنین نصب چادر و اتراق در تمام بوستان‌ها، پارک‌ها و نقاط سطح شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان ممنوع است ولی این مصوبه نیز به دلیل کوتاهی شهرداری‌ها نسبت به خاموشی پارک ها و اماکن تفریحی نادیده گرفته شده است.

آقامیری با بیان اینکه مصوبه های ستاد کرونا لازم الاجرا است از مهمترین چالش‌هایی که درباره فعالیت واحدهای صنفی کم خطر در یک ماه گذشته در شهرستان آبادان مشاهده شده رعایت نکردن فاصله‌گذاری اجتماعی و فاصله ایمن و استفاده نکردن از وسائل حفاظت فردی است.

بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی طالقانی آبادان که در هشت سال دفاع مقدس نقش مهمی در درمان مجروحان داشت امروز به خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا در جنوب غرب خوزستان تبدیل شده است.

۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲ خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره مند هستند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار