تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۹
کد خبر: ۲۰۸۲۵۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۴۶ بیمار کرونایی در بیمارستان‌ مسجدسلیمان بستری هستند
سرپرست شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان گفت: در حال حاضر ۴۶ بیمار از سه شهر مسجدسلیمان، اندیکا و لالی در بیمارستان ۲۲ بهمن بستری هستند.
 شایسته شمی‌پور سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان مسجدسلیمان عصر امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در مسجدسلیمان، اظهار کرد: با توجه به وضعیت حاد کووید۱۹ در مسجدسلیمان از همشهریان تقاضا داریم برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در خانه های خود بمانند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان با بیان اینکه الگوی انتقال کرونا خانوادگی شده است، افزود: یکی از دلایل اصلی شیوع کرونا در این شهرستان برگزاری مراسمات عزا و حضور در قبرستان‌ها است که متاسفانه مردم متوجه وخامت اوضاع نشده‌اند،‌ شرایط به نوعی است که در حال حاضر یک جوان ۲۸ ساله در وضعیت حاد بیماری و در بیمارستان بستری است همچنین سایر اعضای خانواده نیز به دلیل رفت‌وآمدهای خانوادگی مبتلا به ویروس شدند.

شمی‌پور گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی مسجدسلیمان و تعطیلی مدارس احتمال مسافرت به این شهرستان بسیار بالاست که باید در این رابطه چاره اندیشی شود، همچنین تمامی ادارات خصوصا ادارات پر تردد و بانک‌ها باید به صورت روزانه ضدعفونی و مدیران ادارات از حضور ارباب رجوع بدون ماسک با جدیت جلوگیری کنند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان عنوان کرد: در حال حاضر ۴۶ بیمار از سه شهر مسجدسلیمان، اندیکا و لالی در بیمارستان ۲۲ بهمن بستری هستند و کادر بهداشت و درمان بسیار خسته شده است.

وی بر لزوم اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی از سوی اصناف و مغازه‌ها تاکید و تصریح کرد: در این رابطه نیز یک تیم با همکاری اداره صمت، اتاق بازرگانی، اماکن،نیروی انتظامی و با محوریت بازرسی فرمانداری تشکیل شده و به صورت مرتب از مغازه‌ها بازدید به عمل می‌آورند و چنانچه واحد صنفی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکند بلافاصله آن واحد پلمب می‌شود.

شمی‌پور گفت: حجم کار در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی بسیار بالاست. از همشهریان عزیز خواهش می‌کنم در منزل بمانند و تنها در مواقع ضروری با رعایت تمام نکات ایمنی و بهداشتی از منزل خارج شوند.

وی بیان کرد: در زمان خروج از منزل بهتر است تا حد امکان از وسیله نقلیه شخصی استفاده شود همچنین با رعایت دیگر موازین بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، عدم مراجعه به مراکز پر ازدحام و شلوغ و شست‌وشوی مرتب دست‌‌ها با صابون به مدت بیش از ۲۰ ثانیه باید با کرونا مقابله کرد.

شایسته شمی‌پورخطر ابتلاء به ویروس کووید ۱۹ را در کمین همه افراد، حتی کسانی که تاکنون به کرونا مبتلا شده‌اند و ابتلای آن‌ها ثابت شده است، یکسان برشمرد و افزود: تمام مردم باید پروتکل‌های بهداشتی را به صورت کامل رعایت کنند، چرا که ممکن است آلودگی و ابتلای به ویروس کووید ۱۹ و آنفلوانزا همزمان با هم اتفاق بیفتد و به قولی این دو بیماری روی هم سوار شوند که کار درمان را بسیار سخت‌تر خواهد کرد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار