تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۴
کد خبر: ۲۰۸۲۴۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شناسایی نقاط پرخطر گاز شهری توسط شرکت گاز در اهواز ضروری است
  مدیرکل پدافند غیرعامل خوزستان گفت: ضروری است که شرکت گاز خوزستان با توجه به وقوع بیش از ۱۰ مورد انفجاز گاز شهری مهیب و بزرگ در اهواز در چند ماه گذشته، نقاط پرخطر را در این کلانشهر را مشخص کنند.

 سعید فیوضی روزشنبه در نشست خبری در محل اداره کل پدافند غیرعامل خوزستان بیان کرد:  با توجه به اینکه در ۶ ماه گذشته بیش از ۱۰ مورد انفجاز گاز شهری در اهواز رخ داده و تعدادی از شهروندان نیز جان خود را از دست داده‌اند لازم است شرکت گاز نقاطی از اهواز را که لوله‌های گاز آن فرسوده شده و پرخطر هستند شناسایی کرده و نسبت به برطرف کردن مشکل این مناطق اقدام کند.

وی گفت: انتظار می‌رود که مدیر شرکت گاز خوزستان در این مورد با مدیریت بحران خوزستان و مدیران مربوطه نشستی را برگزار کند تا برای حل این مشکل در اهواز و شناسایی مناطق پرخطر تصمیم گیری شود.

در یک ماه گذشته بر اثر سه حادثه انفجار گاز شهری در اهواز ۶ نفر جان خود را از دست دادند.

پیشنهاد آموزش پدافند غیرعامل به دانش‌آموزان با استفاده از شبکه شاد

مدیرکل پدافند غیرعامل خوزستان گفت: به وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد دادیم تا از بستر شبکه شاد برای آموزش پدافند غیرعامل به دانش‌آموزان استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در فرصت پیش آمده که به دلیل شیوع کرونا ، آموزش‌ها مجازی شده، آشنایی دانش‌آموزان با موضوع پدافند غیرعامل می‌تواند آنها را از خطرات فضای مجازی مصون نگه دارد.

وی افزود: کارگروه آرامش بخشی در خوزستان وجود دارد که مدیرکل آموزش و پرورش استان و پدافند غیرعامل و صدا و سیما عضو این کارگروه هستند.

فیوضی بیان کرد: این کارگروه در شرایط وقوع حادثه احتمالی که موجب رعب و وحشت در جامعه شود فعال تر خواهد شد و راهکارها و برنامه‌هایی را برای کنترل این شرایط ارایه می‌دهد.

مدیرکل پدافند غیرعامل خوزستان نواختن زنگ "اراده" را از جمله برنامه‌های پدافند غیرعامل نام برد که هدف از نواختن این زنگ تشویق جامعه برای تقویت اراده و اعتماد به نفس در زمان وقوع خطر و حادثه احتمالی است.

وی با اشاره به چالش "مومو" که مدتی است در فضای مجازی رخ داده ادامه داد: برای رسیدگی به این موضوع پلیس فتا ورود کرده  با این وجود تلاش داریم تا با آموزش مربیان و انتقال این آموزش‌ها به دانش آموزان، این قشر با نحوه استفاده درست از فضای مجازی راهنمایی آشنا شوند.

به روز رسانی زیرساخت‌های دستگاه‌های اجرایی راه مقابله با حملات سایبری است

مدیرکل پدافند غیرعامل خوزستان ادامه داد: به روز رسانی و بالا بردن ضریب ایمنی زیرساخت‌های دستگاه‌های اجرایی در مقابله با حملات سایبری بسیار موثر است.

وی گفت: متاسفانه هفته گذشته بنادر کشور و از جمله بندر امام (ره) در خوزستان مورد حمله سایبری قرار گرفتند که اینگونه حملات می‌تواند خسارت زیادی را برای کشور به بار آورد به همین دلیل برای جلوگیری از اینگونه حوادث باید دستگاه ها زیرساخت‌های خود را به روز رسانی کنند.

ابلاغ نقشه راه پدافند غیرعامل به دستگاه‌های اجرایی خوزستان

فیوضی بیان کرد: به زودی نقشه راه پدافند غیرعامل برای دستگاه های مختلف خوزستان آماده و در اختیار آنها قرار می‌گیرد و ضروری است دستگاه های اجرایی نسبت به انجام این برنامه‌ها اقدام کنند تا مصونیت دستگاه خود را نسبت به حوادث احتمالی بالا ببرند.

وی با اشاره به اینکه هفته پدافند غیرعامل از پنجم آذر آغاز می شود افزود: ۵۸ برنامه برای این هفته در خوزستان در نظر گرفته شده که از جمله آنها، انجام ۱۷ مانور و برگزاری هشت کارگاه و برگزاری چهار ویدیو کنفرانس است.

مدیرکل پدافندغیرعامل خوزستان ادامه داد: ۲ مورد از این ویدیو کنفرانسها، یکی نشست استانداران با وزیر کشور و دیگری نشست مشترک معاون عمرانی وزیر کشور با معاونان استانداری‌ها و مدیران پدافند غیرعامل کشور است.

وی افزود: بیشتر برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل خوزستان به صورت مجازی برگزار می‌شود و رزمایش‌هایی نیز که برگزار خواهد شد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خواهد بود.

پدافند غیرعامل به مجموعه اقدامات غیر مسلحانه گفته می‌شود که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدها و اقدامات نظامی دشمن می‌شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار