تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۲۰۸۲۳۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آمادگی سدهای خوزستان برای کنترل سیلاب‌ها
 مدیر برنامه‌ریزی مخازن سدها و رودخانه‌های سازمان آب و برق خوزستان گفت: ظرفیت خالی مخازن سدهای خوزستان برای کنترل سیلاب‌های احتمالی کاملا مناسب است و جای نگرانی برای کنترل و مهار سیلاب‌ها نیست.

علی شریفی در خصوص آخرین وضعیت مخازن سدهای خوزستان اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۴.۵ میلیارد مترمکعب حجم مفید آب در مخازن سدهای خوزستان وجود دارد. از حدود ۴.۵ میلیارد مترمکعب حجم مفید آب در سدهای خوزستان، حدود ۲.۲ میلیارد مترمکعب در حوزه کارون، حدود ۱.۲ میلیارد مترمکعب در سد کرخه، ۳۵۰ میلیون مترمکعب در حوزه مارون و بیش از ۵۰۰ میلیون مترمکعب در حوزه دز قرار دارد.

وی افزود: حجم مفید آب در مخازن سدهای استان در مقایسه با سال گذشته در این تاریخ چیزی حدود ۷۰۰ میلیون مترمکعب کاهش داشته است و این کاهش به دلیل آن است که با سال آبی نرمال مواجه هستیم.

مدیر برنامه‌ریزی مخازن سدها و رودخانه‌های سازمان آب و برق خوزستان تصریح کرد: در حال حاضر ظرفیت خالی مخازن سدهای خوزستان حدود ۹ میلیارد مترمکعب است که برای کنترل سیلاب‌های احتمالی کاملا مناسب است و جای نگرانی برای کنترل و مهار سیلاب‌ها نیست.

وی با بیان اینکه امسال بارندگی‌ها با تاخیر در خوزستان آغاز می‌شود، افزود: بر اساس آخرین اطلاعیه‌ای که سازمان هواشناسی کشور صادر کرده، بارش‌ها تا پایان ماه آذر کمتر از نرمال است و از اواخر آذر شاهد وقوع بارش در خوزستان خواهیم بود. بر اساس این پیش‌بینی‌ها در زمستان وضعیت بارش‌ها اندکی بهبود یافته و به نرمال نزدیک خواهد شد و می‌تواند بر وضعیت مخازن موثر باشد. در این زمینه باید دید که شرایط بارش‌ها و وضعیت مخازن سدهای استان در ادامه سال آبی به چه شکلی خواهد شد.

شریفی بیان کرد: با توجه به حجم خالی که در سدهای استان وجود دارد، حتی در صورت وقوع سیلاب نیز نگرانی برای کنترل و مهار این سیلاب‌های احتمالی نداریم.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار