تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۲۰۸۲۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فنی و حرفه‌ای خوزستان آمادگی ارائه آموزش‌های تخصصی و فنی به اصناف را دارد
 مدیرکل فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: پروانه تخصصی و فنی از جمله الزامات صدور پروانه کسب ویژه صنوف تخصصی است که این اداره کل آمادگی ارائه آموزش‌های لازم در این رابطه را دارد.

عبدالنبی سواعدی  با اشاره به بازبینی قانون نظام صنفی در سال ۱۳۹۲، اظهارداشت: تعداد ۱۱۹ رسته شغلی در بین صنوف وجود دارد که متقاضیان فعالیت در آنها باید نسبت به دریافت پروانه تخصصی اقدام کنند تا اتحادیه‌های مرتبط اقدام به صدور پروانه کسب کنند.

وی ادامه داد: برابر قانون نظام صنفی، این اداره کل به عنوان مرجع ارائه دهنده آموزش‌های تخصصی شناخته شده که به واسطه مراکز دولتی و خصوصی، امکان برگزاری مستمر دوره‌های آموزشی برای صنوف را دارد.

این مقام مسئول در اداره کل فنی و حرفه‌ای خوزستان بیان‌داشت: در سال ۱۳۹۶ تفاهمنامه‌ای بین اتاق اصناف ایران و همچنین سازمان فنی و حرفه‌ای کشور منعقد شده است تا ارائه این آموزش‌ها برابر قانون تسهیل گردد.

سواعدی همچنین با اشاره به اینکه رویه صدور پروانه کسب با مشکلاتی همراه است، گفت: در برخی صنوف مشاهده شده که متقاضی پیش از دریافت پروانه اقدام به تهیه و یا اجاره محل کسب خود کرده و سپس برای دریافت پروانه تخصصی مراجعه می‌کند.

وی با بیان اینکه برخی مشاغل مانند تعمیرکنندگان خودرو و یا تلفن همراه، اموال عمومی را در اختیار دارند که باید از صلاحیت لازم شغلی و فنی برخوردار باشند، گفت: بر همین اساس از اتاق اصناف درخواست می‌شود پیش از اخذ گواهی فنی و پروانه تخصصی از تهیه محل کسب ویژه اینگونه متقاضیان جلوگیری شود.

فنی و حرفه‌ای به مشاوران املاک آموزش های تخصصی ارائه می‌دهد

مدیرکل فنی و حرفه ای خوزستان با اشاره به مشکلات پیش آمده در صدور پروانه تخصصی ویژه مشاوران املاک در استان خوزستان، بیان‌داشت: تعدادی از این واحدها در سطح کلانشهر اهواز فاقد پروانه کسب هستند که در انتظار دریافت پروانه تخصصی هستند.

وی ادامه‌داد: در همین راستا طی نشستی که در فرمانداری اهواز برگزار شد، توافق شد تا فنی حرفه‌ای بخشی از ارائه آموزش‌های تخصصی به این صنف را آغاز کند.

سواعدی یادآورشد: به‌همین منظور محتوای آموزشی لازم تهیه شده و در اختیار معاون دادستان مرکز استان قرار گرفت تا بعد از تایید، فرآیند دوره‌های آموزشی مشاوران املاک در اهواز و همچنین دیگر شهرستان‌های استان آغاز شود.

وی تاکیدکرد: به‌واسطه وجود زیرساخت‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای، از این پس به مراجعه متقاضیان پروانه کسب مشاور املاک شهرستان ها به مرکز استان نیازی نیست.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خوزستان، فعالیت صنف مشاور املاک را یک شغل تخصصی در زمینه امور حقوقی بیان‌کرد و گفت: در این رابطه برای ارائه آموزش‌های لازم از ظرفیت دستگاه قضائی استان و همچنین مربیان مراکز فنی و حرفه‌ای استان استفاده خواهد شد.

بر اساس این گزارش، برابر اعلام دادستانی مرکز استان خوزستان تعداد ۶۰۰ واحد صنفی مشاور املاک غیر مجاز در اهواز وجود دارد.

اتحادیه مشاوران املاک اهواز نیز اعلام کرده که از بین این تعداد حدود ۴۸۰ واحد پرونده صنفی تشکیل داده‌اند و صدور پروانه کسب آنها به دلیل محدودیت‌ زیرساخت‌های آموزشی برای صدور پروانه تخصصی با تاخیر همراه شده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار