تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۲۰۸۲۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تپه باستانی مندنی در بخش عقیلی گتوند ثبت ملی شد
 رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گتوند گفت: محوطه باستان شناختی مندنی(موندنی) واقع در در روستای مندنی بخش عقیلی شهرستان گتوند به شماره ۳۱۸۶۱ در فهرست آثارملی ایران به ثبت رسید.

یعقوب نگهداری تعیین عرصه و حریم قانونی محوطه‌های باستانی را از مهمترین مولفه‌های حفظ مواریث فرهنگی دانست و افزود: باتوجه به رسالت میراث فرهنگی و در راستای شناسایی و حفظ آثار و محوطه‌های باستانی در محدوده شهرستان گتوند، عرصه و حریم قانونی محوطه تاریخی موسوم به تپه مندنی در مجاورت روستای مندنی بخش عقیلی این شهرستان از سوی علی اصغرمونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان ابلاغ شد.

وی ادامه داد: این نتیجه با تلاش و پیگیری اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی شهرستان گتوند و همچنین اهتمام اداره کل میراث فرهنگی استان خوزستان به دست آمده و تلاش بر این است دیگر آثار نیز به ثبت برسند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گتوند  گفت: عرصه و حریم محوطه‌های بسیار مهم تپه باستانی چغا گتوند و نهر پادشاهی نیز در کارگروه کشوری تصویب شده است که در آینده نزدیک ابلاغ می‌شود.

به گزارش ایرنا، آرامگاه قیصر امین پور شاعر معاصر، امامزاده محمدبن زید(ع)، دریاچه و سد تنظیمی گتوند و سد بزرگ گتوندعلیا، ساحل رودخانه کارون، پارک جنگلی، دره و آبشارهای پل پرزین، دهستان کیارس، تپه باستانی چغا، دره انار، اصطبل‌های پرورش اسب و باغ‌های مرکبات در ۲ بخش مرکزی و عقیلی از ظرفیت‌های گردشگری شهرستان گتوند هستند.

بیشه زارها، سایت پروازی پاراگلایدر، نهر پادشاهی، منطقه گردشگری چهار کولان، شیخ سلیمان، سه پولو، پل چک اول، پل چک دوم، بند بهمن، آباره گچ سنگی، قلعه‌های تاریخی شهرسماله و روستای آبیدعلیباز از دیگر ظرفیت‌های گردشگری شهرستان گتوند می‌باشند.

شهرستان گتوند در شمال استان خوزستان واقع شده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار