تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۸
کد خبر: ۲۰۸۱۹۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کسب ۵۰ عنوان رتبه ۳ رقمی بهبهانی‌ها در کنکور فنی‌ و حرفه‌ای
 معاون آموزش و پرورش بهبهان گفت: یکی از اهداف آموزش و پرورش در سند چشم انداز توسعه فنی و حرفه‌ای و کاردانش است. برای همین منظور در ۲ سال گذشته یکی از راهبردهای ما سوق دادن دانش آموزان به فنی و حرفه‌ای است.

 بزرگترین ماراتن علمی کشور هر ساله با نزدیک شدن تب و تاب زیادی بین دانش آموزان ایجاد کرده و بیلبوردهای شهر را برای مشاوره و سنجش کنکوری به خود اختصاص می‌دهد اما آنچه حائز اهمیت است گفته‌های تک رقمی‌هایی بوده که هیچوقت از این تبلیغات بهره نگرفته و متکی به ذهن خود بوده‌اند.

شاهین آقاجری دانش آموز هنرستان مجتهدزاده و دانش آموخته رشته کامپیوتر است که در کنکور فنی و حرفه‌ای رتبه 9 کشوری را کسب کرده به سراغ او رفتیم تا از حال و هوای روزهای درس و کنکور برای ما تعریف کند.

شاهین آقاجری اظهار داشت: دیپلم را با معدل 19/68 در رشته کامپیوتر گرفتم و امسال نخستین باری بود که در کنکور شرکت کردم که به لطف خدا، راهنمایی معلمان و هدایت والدین توانستم رتبه تک رقمی بزرگترین آزمون علمی کشور را کسب کنم.

وی با اشاره به علاقه وافر به رشته کامپیوتر افزود: زیاد برای کنکور اهمیت قائل نبودم و به خودم سخت نمی‌گرفتم اما یک ماه مانده به برگزاری آزمون را جدی گرفته و بیشتر وقتم صرف مطالعه و پرسش و پاسخ کردم اما به هیچ وجه برای کسب این رتبه در آموزشگاهی تست نزدم و تنها مشاورم خواهر بزرگترم بود که او خود نیز پشت کنکوری است.

این دانش آموز بهبهانی بیان کرد: هنگام انتخاب رشته انسانی قبول شدم ولی نتوانستم از علاقه‌ام بگذرم و کامپیوتر را انتخاب کردم که خوشبختانه محیط آموزشی و معلم‌های دلسوزی داشت که در ایام تلاش برای کنکور هر سوالی داشتم پاسخ می‌گفتند و این مدت واقعا همراهیم می‌کردند.

وی گفت: درسم عالی نبود و همیشه در حد متوسط نمره می‌آوردم و حتی 10 درصد احتمال تک رقمی شدنم را نمی‌دیدم ولی بیش از 80 درصد می‌دانستم که رتبه سه رقمی می‌آورم که خوشبختانه آن 10 درصد زورش بیشتر بود و الان در جایگاه 9 کنکور کشور قرار دارم.

این نخبه کنکوری با بیان این که سوالات واقعا سخت بودند عنوان کرد: تلاشم را برای دکتری می‌کنم و همه علاقه‌ام به تشویق‌های خانواده است. خوشبختانه با وجودی که می‌توانستم در دانشگاه‌های خوب کشور باشم در دانشگاه چمران قبول شدم و این دوره تحصیلم را در این دانشگاه خواهم بود.

معاون آموزش و پرورش بهبهان:تلاش ما برای سوق دانش آموزان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای است

یحیی قدری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم ضمن ابراز خوشحالی و تبریک به خانواده آموزشی شهرستان تصریح کرد: کسب 50 عنوان قبولی در دانشگاه توسط دانش آموزان فنی حرفه‌ای واقعا بی سابقه بود که جای خوشحالی و امیدواری دارد و به ما نشان می‌دهد تلاش‌هایمان به بار نشسته است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهرستان بهبهان ادامه  داد: در طول سال و با حضور در مدارس موقعیت‌های رشته فنی و کاردانش برای دانش آموزان تبیین می‌شود و در فواصل مختلف با برگزاری اردو عزیزان را برای آشنایی بهتر و بیشتر به کارگاه‌های فنی می‌بریم که در انتخاب رشته نقش بسزایی دارد.

وی خاطر نشان کرد: یکی از اهداف آموزش و پرورش در سند چشم انداز توسعه فنی و حرفه‌ای و کاردانش است به همین منظور برای جذب دانش آموزان قریب 2 سال است که جلسات متعددی برگزار و درباره آن برگزار و مشاورین مامور شده‌اند که با والدین برای هدایت تحصیلی صحبت کنند.

قدری اظهار کرد: در این بین رشته‌های قبول شده کامپیوتر، گرافیک، هنرهای تجسمی، صنایع شیمیایی، مکانیزسیون کشاورزی، گیاه پزشکی و الکترونیک بیشترین قبولی و رتبه زیر 1000 را کسب کرده‌اند.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار