تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۱
کد خبر: ۲۰۸۱۸۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برگزاری اولین تور استارت آپی در صنعت نیشکر
برای اولین بار در خوزستان اولین تور استارت آپی در صنعت نیشکر با محوریت کشت و صنعت حکیم فارابی و موسسه تحقیقات توسعه نیشکر برگزار شد.
 به گزارش روابط عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، در این مراسم که با حضور مدیران سازمان مدیریت صنعتی استان خوزستان، مرکز رشد و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز، مدیریت آموزش و پژوهش و فناوری صنعت و پارک علم و فناورری خوزستان در کشت و صنعت نیشکر حکیم فارابی برگزار شد، شرکت های دانش بنیان با ظرفیت های شرکت توسعه نیشکر در دو حوزه کشاورزی و صنعت و صنایع پایین دستی آشنا شدند.

در همین رابطه مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با اشاره به اهداف برگزاری تور شرکت های دانش بنیان گفت: تور استارت آپی با هدف ایده پردازی و بهره گیری شرکت های دانش بنیان از زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری شرکت نیشکر برگزار شد.

دکتر عبدعلی ناصری با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان واسطه ی بین صنعت و دانشگاه هستند، افزود: آشنایی شرکت های دانش بنیان با ظرفیت های صنعت نیشکر و همچنین عارضه یابی در حوزه های مختلف و شناسایی ظرفیت های خالی در صنایع پایین دستی از جمله مواردی است که در اولین جلسه شرکت های دانش بنیان مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: شرکت های دانش بنیان با ارائه راهکار و طرح های تخصصی خود می توانند نقش موثری در ارتباطی دو سویه با صنعت نیشکر ایجاد کنند.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با تاکید بر ضرورت استفاده از توان شرکت های دانش بنیان در صنعت نیشکر، تصریح کرد: با توجه به شرایط ویژه کشور و ضرورت تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، لازم است در صنعت بزرگ نیشکر از تمامی توان نخبگان و جوانان خلاق و شرکت های دانش بنیان بهره گرفت.

ناصری با اشاره ضرورت استمرار همکاری با شرکت های دانش بنیان تاکید کرد: صنعت نیشکر در دو حوزه صنعت و کشاورزی و همچنین صنایع پایین دستی قابلیت ها و پتانسیل های بالایی برای شرکت های دانش بنیان دارد که ایجاب می کند یک همکاری جدی و برنامه ریزی شده برای آن تدارک دیده شود.

وی افزود: زمانی که شرکت های دانش بنیان و صنعت نیشکر با توان و پتانسیل های یکدیگر آشنا شوند این امر می تواند در رشد و توسعه هر دو مجموعه موثر واقع شود و منجر به اتفاق‌های مثبت خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با اشاره به تلاش برای تحقق شعار جهش تولید گفت: توسعه ظرفیت های بی شمار صنعت نیشکر از طریق مهیا شدن فرصت سرمایه گذاری در صنایع پایین دستی و همکاری شرکت های دانش بنیان در سطح استانی و ملی می تواند زمینه برای تحقق شعار جهش تولید در صنایع پایین دستی صنعت نیشکر فراهم نماید.

:
:
:
آخرین اخبار