تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۲۰۸۱۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عملیات احداث پل شعیبیه - دیلم به پایان رسید
 مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از پایان عملیات اجرایی پل شعیبیه به دیلم خبر داد و گفت: با احداث این پل مسیر اهواز - شوشتر ۵۰ کیلومتر کاهش یافت.

رضا رضایی اظهارداشت: طول این پل ۱۶۲ متر و عرض آن ۱۳ متر است که ۱۹۰ میلیارد ریال هزینه ساخت آن از  اعتبارات ملی تامین شد.

وی ادامه داد: از نظر سازه‌ای عرشه پل دال‌بتنی و تیرها باکس فلزی هستند که یک‌هزار و ۲۰۰ تن وزن عرشه این پل است.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان اضافه‌کرد: پل شعیبیه به دیلم سه دهانه باکس فلزی به همراه ۲ دهانه ۴۵ متری کنار و یک دهانه ۷۲ متری وسط دارد.

به گفته رضایی این پل ۵۲ شمع دارد که طول هرکدام ۳۵ متر است.

اهمیت پدافندی پل شعیبیه- دیلم

وی با اشاره به اهمیت پدافندی پروژه پل شعیبیه – دیلم ، گفت: با توجه به اینکه در سیلاب فروردین ۹۸ استان خوزستان تنها راه ارتباطی جنوب به شمال از طریق مسیر اهواز- اندیمشک به خرم آباد مسدود شد لذا در آن ایام، تنها راه ارتباطی باقی مانده استان به مرکز کشور مسیر اهواز- شوشتر- دزفول- اندیمشک- خرم آباد به سمت تهران بود.

رضایی تصریح‌کرد: در آن مقطع زمانی، پل بندقیر در شوشتر متحمل بار ترافیکی بسیار سنگینی شد که مشکلات متعددی را برای عبور خودروها به‌وجود آورد.

رضایی یادآورشد: احداث پل شعیبیه به دیلم باعث شده تا از حجم بار ترافیکی پل بندقیر کاهش یابد و علاوه بر این نیز به‌عنوان یک مسیر پدافندی در استان خوزستان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

نقش پل شعیبیه به دیلم برای رونق اقتصاد کشاورزی منطقه

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از احداث این پل به عنوان عاملی برای رونق اقتصاد کشاورزی منطقه یادکرد و گفت: شعیبیه در شهرستان شوشتر یک بخش بسیار مولد است که با حدود ۲۸ هزار نفر ساکن، دارای ۴۵ هزار هکتار اراضی مستعد و بارور کشاورزی است.

وی تصریح‌کرد: با وجود اینکه این منطقه در تولید محصولات کشاورزی استان تاثیر بسیار زیادی دارد اما تا پیش از این فاقد مسیر ارتباطی مستمر و ثابت بود که برای حل این مشکل احداث پل شعیبیه – دیلم در دستور کار قرار گرفت.

رضایی با بیان اینکه این پل اتصال شعیبیه به روستاهای دیلم را فراهم کرد، گفت: این پل همچنین روستاهای بخش میان آب و شعیبیه را به هم متصل می کند که تا پیش از این اهالی آن برای تردد از پل شناور استفاده می‌کردند و تردد آنها با مشکلاتی همراه  بود.

بر اساس این گزارش احداث این پل موجب کوتاه‌تر شدن ۵۰ کیلومتر مسیر اهواز - شوشتر شده و همچنین در زمینه ارتقای ایمنی راه‌ها نیز نقش بسیار موثری دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار