تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۲۰۸۱۵۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۲ هزار و ۵۱۴ واحد مسکن مهر خوزستان واگذار شد
  ۲ هزار و ۵۱۴ واحد مسکن مهر خوزستان روز پنجشنبه در آیینی از طریق ویدیو کنفرانس با حضور رییس جمهوری به متقاضیان واگذار شد. گفت: این تعداد واحد مسکونی در ۱۳ شهرستان استان به بهره‌برداری رسیده است.

 استاندار خوزستان در حاشیه آیین بهره‌برداری، واگذاری گروهی زمین و آغاز عملیات اجرایی واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی از طریق ویدیو کنفرانس با حضور رییس جمهوری بیان کرد:در این آیین ابتدا واحدهای مسکن مهر دارای متقاضی در خوزستان، واگذار شدند.

غلامرضا شریعتی با بیان اینکه ۱۲ هزار واحد مسکونی مسکن مهر دیگر در خوزستان وجود دارد که بین هفت تا هشت هزار واحد آن فاقد متقاضی است، افزود:برخی از این واحدها دارای مشکلات حقوقی پیچیده‌ای هستند که با ورود تیم مدیریتی جدید اداره کل راه و شهرسازی خوزستان مسایل پیش آمده در حال حل و فصل است.

وی به بررسی و پیگیری مشکلات ۲ هزار واحد مسکن مهر نفت در اهواز اشاره‌کرد و گفت: برای برطرف کردن مشکلات مربوط به این واحدها، هفته آینده نشست کارشناسی برگزار خواهد شد تا در این رابطه تصمیم گیری‌ لازم صورت گیرد.

استاندار خوزستان ادامه داد: در صورتی که متقاضی برای دریافت واحدهای مسکن مهر در خوزستان وجود داشته باشد، متعهد به تحویل و واگذاری این بخش از واحدهای مسکونی هستیم.

ضرورت تکمیل اطلاعات واجدان شرایط مشارکت در طرح اقدام ملی مسکن

شریعتی همچنین در زمینه طرح اقدام ملی مسکن که به ابتکار رییس جمهوری شروع شده است، بیان کرد: امروز به صورت نمادین قرارداد تعدادی از متقاضیان در خوزستان تحویل داده شد.

وی با بیان اینکه ۲۸ هزار نفر در خوزستان واجد شرایط مشارکت در این طرح شناخته شده‌اند، افزود: در استان خوزستان زمین مورد نیاز برای ساخت ۲۴ هزار واحد مسکونی شناسایی و درنظر گرفته شده است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه از بین ۲۸ هزار نفر واجد شرایط تاکنون ۱۸ هزار نفر مراحل ثبت نام خود در طرح اقدام ملی مسکن را طی می‌کنند، گفت: از این تعداد ۶ هزار نفر اطلاعات خود را بارگذاری و در حال طی کردن فرآیند مرتبط با ثبت‌نام خود هستند.

شریعتی با بیان اینکه بقیه افراد واجد شرایط هنوز اطلاعات خود را به ثبت نرسانده‌اند، افزود: هم اکنون زمین مورد نیاز برای واگذاری به پنج هزار متقاضی در خوزستان آماده است.

وی ادامه داد: تاکنون تعداد سه هزار و ۴۱۸ نفر نخستین قسط مربوط به واگذاری واحدهای مسکونی خود را پرداخت کرده‌ و اتصال پروژه صورت گرفته است که از این طریق کار واگذاری گروهی زمین‌های مورد نیاز به آنها صورت می‌گیرد.

استاندار خوزستان با درخواست از سایر واجدان شرایط طرح اقدام ملی مسکن برای انجام کدگذاری‌ لازم در سامانه‌های مرتبط ، گفت: فعالیت صورت گرفته برای تحقق طرح اقدام ملی مسکن تبلیغاتی نیست و در خوزستان با جدیت دنبال می‌شود.

شریعتی افزود:پس از احراز هویت و پرداخت نخستین قسط توسط متقاضیان، عملیات اجرایی ساخت واحدهای مسکونی آنها در زمین‌های در نظر گرفته شده آغاز خواهد شد.

در قالب طرح اقدام ملی مسکن قرار است ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور ساخته شود که از این تعداد ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد در بافت‌های فرسوده شهری و ۱۰۰ هزار واحد در شهرهای کوچک ساخته می‌شود.

متاهل و سرپرست خانوار بودن، سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا، توانایی پرداخت اقساط، توانایی تامین هزینه ساخت و نیز فاقد مالکیت مسکونی بودن از سال ۱۳۸۴ به بعد از جمله شرایط مورد نیاز برای متقاضیان دریافت مسکن ملی است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار