تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۲۰۸۱۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خوزستان در فرهنگ ترافیک و رانندگی ایمن با مشکل مواجه است
رئیس پلیس راه خوزستان گفت: خوزستان در فرهنگ ترافیک و رانندگی ایمن با مشکل مواجه است که ما با همراهی و همکاری دهیاران و بانوان فرهنگ یار ترافیکی وظیفه داریم نسبت به فرهنگ‌سازی بیشتر، اقدام کنیم.
 رضا دولتشاهی، رییس پلیس راه خوزستان در همایش «راهوران محله» که با حضور مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان، دهیاران نمونه و بانوان فرهنگ یار ترافیکی خوزستان در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: خوزستان از پنج هزار روستا برخوردار است که هفت هزار و 300 کیلومتر از جاده‌های آسفالته استان روستایی است.

وی با اشاره به موقیت استراتژیک استان افزود: برخورداری از بنادر، پالایشگاه‌های نفت، پتروشیمی‌ها و کشاورزی شرایط خاصی را برای خوزستان به لحاظ تردد وسایل نقلیه به وجود آورده است اما بخش قابل توجهی از ترددها مربوط به حوزه روستایی است.

رئیس پلیس راه خوزستان بیان کرد: عدم برخورداری روستاها از تمامی امکانات لازم موجب شده است که روستاییان برای تهیه مایحتاج زندگی به شهرها مراجعه کنند و همین امر تردد را بیشتر می‌کند و منجر به بروز حوادث جاده‌ای می‌شود.

وی افزود: تعداد متوفیان ثبت شده به دلیل حوادث جاده‌ای از سال 95 تا 97 به ترتیب 630، 530 و 630 نفر بود که این تعداد در سال گذشته با جهش قابل توجهی به 700 نفر رسید.

رئیس پلیس راه خوزستان گفت: از این 700 نفر تعداد فوتی‌ها در جاده‌های روستایی در سال‌های 97 و 98 به ترتیب 30 و 68 نفر بود.

دولتشاهی یکی از علت‌های خراب شدن زیرساخت‌های جاده‌ای و جاده‌های استان را اضافه تناژ اعلام و عنوان کرد: عامل مهم دیگر در بروز تصادفات، عامل انسانی است و متأسفانه خوزستان در فرهنگ ترافیک و رانندگی ایمن با مشکل مواجه است که ما با همراهی و همکاری دهیاران و بانوان فرهنگ یار ترافیکی وظیفه داریم نسبت به فرهنگ‌سازی بیشتر، اقدام کنیم.

رئیس پلیس راه خوزستان آمار تلفات ناشی از تصادف موتورسواران در جاده‌های استان را بالا شمرد و بیان کرد: صداوسیما باید با استفاده از ظرفیت‌های خود، اطلاع‌رسانی لازم را در زمینه لزوم استفاده موتورسواران از موتورهای استاندارد و کلاه ایمنی داشته باشد.​
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار