تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۲۰۸۱۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نبود یک تیم درلیگ برتر بزرگترین ضربه را به بسکتبال اهواز وارد کرد
 رییس هیات بسکتبال خوزستان گفت: بسکتبال اهواز چندین سال از لیگ برتر به دور بوده و این برگترین ضربه به بسکتبال اهواز بود لذا از این پس باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که علاوه بر روشن نگه داشتن این چراغ، به اهدافمان برسیم.

مجتبی پیرعباسی  در خصوص نحوه تشکیل تیم آفتاب زاگرس اهواز به عنوان یکی از نمایندگان استان در لیگ برتر اظهار داشت:  پس از انتشار فراخوان برای حضور افراد علاقمند و مستعد در تمرینات، از بین بسکتبالیست های استان ۱۲ نفر را انتخاب کرده ایم و به آینده امیدوار هستیم.

بیشترین بازیکن بومی در تیم زاگرس اهواز حضور دارد

وی افزود: به جرات می توان گفت که بیشترین بازیکن بومی در تیم زاگرس اهواز حضور دارد در حالی که بیشتر از سه یا چهار بازیکن بومی در هیچ تیم لیگ برتری وجود ندارد به عنوان مثال در تیم‌های گرگان و اصفهان که مهد بسکتبال کشور هستند تنها سه بازیکن بومی حضور دارد.

رییس هیات بسکتبال خوزستان با بیان اینکه آینده بسکتبال استان بسیار درخشان است گفت: ما به قولی که دادیم پایبند بوده و تنها هدفمان موفقیت بسکتبال خوزستان در کشور است. تلاش می کنیم حرکت رو به جلویی داشته باشیم و کاری کنیم که بسکتبالیست های مستعد استان فرصت خودنمایی داشته باشند.

وی ادامه داد: قرار است در روزهای آینده سه، چهار بازیکن خارجی در تمرینات تیم حضور پیدا کنند که پس از تشخیص کادر فنی ۲ نفر از آنها به ترکیب تیم اضافه خواهد شد.

۷۰ تا ۸۰ درصد تیم زاگرس اهواز از بازیکنان بومی تشکیل می شود

پیرعباسی افزود: به گونه ای برنامه ریزی شده که ۷۰ تا ۸۰ درصد تیم از بازیکنان بومی استان تشکیل شود البته هدف ما حضور یک تیم مقتدر در مسابقات لیگ برتر است تا علاوه بر کسب نتایج ایده آل از شان بسکتبال خوزستان دفاع کنیم.

وی عنوان کرد: هدف از حضور تیم آفتاب زاگرس اهواز در مسابقات لیگ برتر میدان دادن به بازیکنان بومی استان است که یا خانه نشین شده اند و یا برای تیم های دیگر استان ها به میدان می روند.

رییس هیات بسکتبال استان گفت: تیم آفتاب زاگرس اهواز با حمایت بخش خصوصی در مسابقات لیگ برتر باشگاه‌های کشور شرکت می‌کند و هیچگونه حمایت و ارتباطی میان این تیم و هیات استان وجود ندارد. متاسفانه عده ای تصور می کنند که این تیم وابسته به هیات است که این موضوع صحت ندارد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تیم پتروشیمی بندرامام در رقابت های لیگ برتر حضور خواهد داشت گفت: بعد از اینکه مسئولان باشگاه پتروشیمی اعلام کردند که قصد حضور در مسابقات را ندارند، رایزنی های بسیاری انجام دادیم تا اینکه شرایط لازم برای حضور این تیم فراهم شد اما اکنون از این تیم خبر ندارم و نمی دانم قصد انجام چه کاری را دارند.   

مسابقات لیگ برتر بسکتبال باشگاه‌های کشور از پانزدهم آبان ماه امسال آغاز می‌شود. تیم پالایش نفت آبادان و پتروشیمی بندر امام ۲ نماینده دیگر استان هستند که حضور تیم پتروشیمی همچنان مشخ
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار