تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۲۰۸۱۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۸۰درصد الکل مورد نیاز کشور در استان خوزستان تولید می‌شود
  مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان گفت: یکی از محصولات جانبی نیشکر، الکل است؛ ۸۰ درصد الکل کشور در این شرکت تولید و برای مقابله با شیوع کرونا زیر نظر وزارت صمت به سراسر کشور ارسال می‌شود.

عبدعلی ناصری با اشاره به آغاز برداشت نیشکر اظهار داشت: عملیات برداشت 100 روزه است که براساس آن از هر هکتار 90 تن نیشکر برداشت می‌شود.

وی با اشاره به سطح زیرکشت 62 هزار هکتار در اراضی اهواز افزود: از شرکت‌های هفت‌گانه نیشکر خوزستان امسال نزدیک به 600 هزار تن شکر خام به دست می‎آید. این عدد نسبت به تولید سال قبل، افزایش دو برابری را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با اشاره به تامین 40 درصد شکر کشور در این مجموعه گفت: در سال جهش تولید و با اقدامات صورت‌گرفته سال آینده شکر تولیدی به بیش از 700 هزار تن می‌رسد.

 وی افزود: اولویت اصلی سازمان برداشت سبز نیشکر است ولی به دلیل شرایط تحریم ماشین آلات و مشکلات زراعی مجبور به برداشت غیر سبز هستیم.

 ناصری به محصولات جانبی این شرکت اشاره کرد و گفت: 80 درصد الکل کشور در توسعه نیشکر خوزستان تولید می‌شود. در شرایط شیوع کرونا و برای مقابله با این ویروس، تمامی الکل تولیدی این شرکت، از طریق وزارت صمت در کشور توزیع می‌شود

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار