تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۲۰۸۱۰۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۳۰۰۰ تبلت دانش‌آموزان خوزستانی کی توزیع می‌شود؟
  مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان با اشاره به آخرین وضعیت تامین تبلت‌های دانش‌آموزی، گفت: از ۳ هزار تبلتی که قرار بود برای دانش‌آموزان محروم خوزستانی تهیه شود، حدود هزار تبلت خریداری شده است و منتظر هستیم که قطعات ۲ هزار تبلت دیگر از گمرک ترخیص شود.

علی قربانی  اظهار کرد: قرار شد در استان خوزستان، با پیگیری استانداری از طریق منابع دولتی و خیرین، ۳ هزار تبلت خریداری و در اختیار دانش‌آموزان محروم استان قرار گیرد.

وی ادامه داد: از این تعداد حدود هزار تبلت خریداری شده است و منتظر هستیم که قطعات ۲ هزار تبلت دیگر از گمرک ترخیص شود که به دلیل مسائل مالی و تحریم در گمرک مانده است.

تبلت‌ها چه زمانی توزیع می‌شوند؟

وی در خصوص زمان توزیع تبلت میان دانش‌آموزان، بیان کرد: به محض اینکه قطعات تبلت از گمرک ترخیص شود، تبلت‌ها را در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهیم. اما از جاهای دیگر مانند منطقه آزاد اروند و پتروشیمی‌ها نیز برای دانش آموزان حوزه بندر ماهشهر، آبادان و خرمشهر تبلت خریداری شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان با بیان اینکه تبلت‌ها پس از خریداری جزو اموال دولت به حساب می‌آیند، تصریح کرد: تبلت‌ها را به صورت امانت در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهیم و پس از اتمام سال تحصیلی، به مدرسه تحویل می‌دهند تا در سال تحصیلی آینده نیز دوباره دانش‌آموزان بتوانند از تبلت استفاده کنند.

تبلت‌ها به چه دانش‌آموزانی تعلق می‌گیرد؟  

قربانی در خصوص شرایط اختصاص تبلت به دانش‌آموزان گفت: کمیته‌ای در معاونت اجتماعی استانداری تشکیل شده است که چند شاخص برای در اختیار قرار دادن تبلت به دانش آموزان تعیین کرده است که بر اساس آن به دانش‌آموزی که بی‌سرپرست و تحت پوشش کمیته امداد باشد و وضع مالی خوبی نداشته باشد، تبلت تعلق می‌گیرد و اینگونه نیست که این تعداد تبلت، تمام دانش‌آموزان محروم را پوشش دهد اما در حد توان در این زمینه تلاش می‌کنیم. اعتبار ۳ هزار تبلت تامین شده اما مشکلات ارزی مانع از رسیدن تبلت به دانش‌آموزان شده است.

وی در خصوص میزان مشارکت خیرین جهت تامین تبلت برای دانش آموزان محروم، اظهار کرد: مشارکت خیرین در تامین تبلت فعلا به صورت موردی است. به عنوان مثال برای دانش‌آموزان مدرسه شهید نبگانی باوی یک خیر سه تبلت و خیر دیگری پنج تبلت به دانش‌آموزان اهدا کرد. در برخی مناطق نیز معلمان و مدیران مدارس این کار را کرده‌اند.

نباید خیرین را تخریب کرد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان در ادامه با گله‌مندی در خصوص صحبت‌های مطرح شده پیرامون اختصاص پنج تبلت به چند دانش‌آموز معلم اهوازی مدرسه شهید نبگانی باوی، بیان کرد: در خصوص پنج تبلتی که اخیرا یک خیر به دانش‌آموزان مدرسه شهید نبگانی باوی اهدا کرده است، مسائلی مطرح شد؛ این خیر عکس‌های معلم را در حال تدریس دیده بود و به این دلیل پنج تبلت را برای ما فرستاد تا تحویل معلم بدهیم. اینکه مطرح می‌شود که چرا خیر تنها پنج تبلت اهدا کرده است، به هیچ عنوان کار اخلاقی نیست، زیرا باعث دلسردی خیرین می‌شود. اگر کسی دلخور است، خودش بیاید و تبلت اهدا کند و چرا بقیه را دلسرد می‌کند؟

قربانی در پایان با تاکید بر اینکه تبلت‌ها بر اساس شاخص به دانش‌آموزان نیازمند تحویل داده می‌شود، گفت: صحبت‌های مطرح شده پیرامون پنج تبلت اهدایی باعث دلسردی خیرین می‌شود و به هیچ عنوان کار اخلاقی نیست چراکه توان خیر تامین این پنج تبلت بوده است. باید خیرین را به این کار خوب تشویق کنیم و نه تخریب.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار