تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۱
کد خبر: ۲۰۸۰۸۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
لزوم تامین آب برای کشت‌های پاییزه و زمستانه در رامشیر
فرماندار رامشیر گفت: تامین آب موردنیاز برای انجام کشت‌های تابستانه و زمستانه به منظور تولید محصولات کشاورزی به ویژه کلزا امری ضروری است.
  سالم عبادی سرپرست فرمانداری رامشیر با اشاره به برگزاری جلسه شورای حفاظت از منابع آب این شهرستان گفت: برنامه ریزی برای تامین آب کشت‌های پاییزه و زمستانه امری ضروری است.

او به اهمیت تامین آب به موقع کشت‌ها از جمله کلزا جهت خودکفایی در تولید دانه‌های روغنی مورد نیاز کشور به منظور جلوگیری از خروج ارز و واردات روغن اشاره کرد و افزود: همچنین تامین آب موردنیاز برای کشت گندم باید در دستورکار قرار گیرد.

عبادی در ادامه به اهمیت تامین آب کشاورزی برای همه کشاورزان منطقه با توجه به لزوم افزایش تولید در کشور و همچنین ساماندهی و استفاده از روش‌های علمی و به روز جهت آبیاری کشاورزی و برنامه ریزی صحیح در این خصوص تاکید کرد و بیان داشت: خوزستان یکی از قطب‌های کشاورزی است و باید از کشاورزان برای افزایش تولید حمایت شود.

شیرالی دبیر شورای حفاظت از منابع آب رامشیر ضمن اشاره به تامین آب مطلوب کشت‌های تابستانه در حوضه مارون جراحی از سوی سازمان آب و برق خوزستان و حجم کم آب در مخزن سد مارون و پیش بینی بارش‌های ۳ ماه آینده گفت: همکاری مناسب جهت مدیریت منابع آب حوضه به منظور بهره برداری بهینه از سوی کشاورزان ضرورت دارد.

او تصریح کرد: برنامه‌ریزی لازم جهت تامین آب کشت‌های پاییزه و زمستانه از جمله کلزا مطابق مصوبات شورای کشاورزی استان از سوی سازمان آب و برق خوزستان بعمل آمده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار