تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۰
کد خبر: ۲۰۸۰۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
احیای ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی اهواز حق شهروندان است
معاون فرهنگی شهردار اهواز گفت: احیای ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی شهر اهواز حق شهروندان است و در این زمینه پیگیر اقدامات ویژه‌ای هستیم.
  شامگاه سه‌شنبه حجت‌الاسلام سیدعلی جزایری معاون معاون فرهنگی شهردار اهواز و یاسین کاوه‌پور شهردار منطقه یک اهواز، راستای بررسی و احیای ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی اهواز، از ابنیه و ملک تاریخی موسوم به "هتل قو" در محله نادری اهواز، بازدید کردند.

در حاشیه این بازدید حجت‌الاسلام جزایری ضمن تاکید بر لزوم توجه بیش از پیش به این اماکن تاریخی، اظهار کرد: مصرانه پیگیر امر احیای هویت تاریخی و فرهنگی شهر اهواز هستیم و اعتقاد دارم می‌توانیم قدم‌های بزرگی در این زمینه برداریم. 

وی افزود: اهواز ظرفیت‌های بکر و فوق‌العاده‌ای از نظر تاریخ و فرهنگ دارد که باید دستگاه‌هایی متولی از جمله میراث فرهنگی، شهرداری، مسکن و شهرسازی، ارشاد و معاونت اجتماعی استانداری در کنار بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران، یک حرکت هماهنگ را در جهت احیا و بروز این ظرفیت‌ها، همکاری‌ها را گسترش و سامان دهند.

معاون فرهنگی شهردار اهواز گفت: این حق شهروند اهوازی است که بتواند به عقبه و غنای فرهنگی و تاریخی شهر خود افتخار کند و از طرفیت‌های اهواز در این زمینه استفاده کند. 

وی ادامه داد: در بازدید قبل به محله قدیمی عامری رفتیم که ظرفیت خوبی دارد و با همکاری اداره کل میراث فرهنگی می‌شود کارهای خوبی در آن منطقه انجام داد، چند بنا و مکان با قدمت دیگر نیز در اهواز وجود دارد که مستعد کار ویژه هستند و هتل قو نیز یکی از این ظرفیت‌ها است.

جزایری عنوان کرد: این مکان از نظر موقعیت مکانی، دسترسی، قدمت و سبک ساخت و معماری شرایط ویژه‌ای دارد و می‌تواند جاذبه گردشگری بسیار خوبی برای شهروندان اهوازی و حتی مسافران و توریستان باشد.

وی افزود: در تلاشیم تا با همکاری مالک این مجموعه و دستگاه‌های ذی‌ربط، در فاز اول محیط بیرونی و حیاط این ملک تاریخی را به سر و سامان برسانیم که تا حدی قابل بهره‌برداری جهت امور گردشگری باشد.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اهواز بیان کرد: شهردار منطقه یک اهواز آقای کاوه‌پور نیز قول مساعد داد تا طی روزهای آینده در جهت ساماندهی بخشی از فضای بیرونی و حیاط مجموعه هتل قو همکاری کند که از وی تشکر می‌کنم. امیدوارم با همکاری همه دوستان در دستگاه‌های مختلف، بتوانیم گام‌های موثری در جهت احیای چنین اماکنی در شهر اهواز، برداریم
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار