تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۷
کد خبر: ۲۰۸۰۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
واکسیناسیون ۱۰۸ میلیون قطعه انواع طیور در خوزستان
رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور خوزستان گفت: ۱۰۸ میلیون قطعه انواع طیور در نیمه نخست امسال برای جلوگیری از بیماری‌های واگیردار واکسینه شدند.
   بهمن جوشن رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی خوزستان با اشاره به فعالیت این اداره در حوزه بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور گفت: واکسیناسیون ۱۰۸ میلیون قطعه انواع طیور در نیمه نخست امسال برای جلوگیری از بیماری‌های واگیردار انجام شد.

او نظارت بر ۲۷ میلیون قطعه جوجه ریزی گوشتی در مزارع پرورش صنعتی استان در مدت مذکور اشاره کرد و افزود: ۲ هزار و ۳۵۰ مورد بازدید نظارتی از مزارع پرورش به منظور تضمین سلامت طیور پرورشی و کنترل بهداشت و بیماری‌های این جانداران صورت گرفت.

جوشن با بیان اینکه ۲ هزار و ۴۰۰ نمونه از مزارع پرورش طیور اخذ شد، تصریح کرد: همچنین یک هزار و ۲۰۰ مورد برای نجام آزمایش‌های تشخیصی به آزمایشگاه‌های مرجع خوزستان ارسال شد، ضمن اینکه اجرای واکسیناسیون نیوکاسل طیور بومی در بیش از ۲ میلیون قطعه طیور روستایی در سراسر استان با هدف کنترل و کاهش وقوع این بیماری صورت گرفت و فاز دوم این طرح ملی از ۱۴ مهر امسال آغاز شده است.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی خوزستان بیان داشت: به منظور اجرای سیاست‌های بهداشتی – کنترلی بیماری‌های طیور و توجه به ارتقای سیستم GIS باعث شد که نظارت بر توزیع و مصرف واکسن‌های طیور در سطح استان به شکل مطلوب تری انجام شود.

این مقام مسئول، نظارت بر بهداشت و بیماری‌های مزارع پرورش مرغ تخمگذار، اجرای سالم سازی کود پایان دوره واحد‌های پرورش جهت جلوگیری از انتشار بیماری‌های طیور، ممیزی بهداشتی واحد‌های پرورش جهت رفع نواقص و ارتقای وضعیت بهداشتی، ساماندهی مسئولان فنی بهداشتی مزارع پرورش طیور جهت اجرای بخشی از وظایف نظارتی، اجرای پایش و مراقبت‌های بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در مزارع، طیور روستایی و تالاب‌ها و زیستگاه‌های پرندگان وحشی، نظارت‌های بهداشتی و نمونه برداری و آزمایشات دوره‌ای از فارم‌های مرغ مادر را از دیگر اقدامات اداره کل دامپزشکی در ۶ ماه نخست امسال عنوان کرد.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار