تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۷
کد خبر: ۲۰۸۰۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فعالیت همزمان ۳۳ فروند شناور در بندر خرمشهر/ تحریم‌ها به فرصت تبدیل شد
 مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: با وجود تحریم‌های ظالمانه و شیوع ویروس کرونا بندر خرمشهر به صورت شبانه روزی در حال فعالیت است و با وجود زیر ساخت های مناسب این بندر توانست تهدیدها را به فرصت تبدیل کند.

  نوراله اسعدی به مناسبت 29 مهر ماه روز ملی صادرات اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم در صادرات و واردات الزام به انجام ثبت سفارش کالا در منطقه آزاد اروند است که معضل بزرگی هم برای صادر کننده و وارد کننده است و چون در سطح کلان اعمال شده است  باید تلاش کنیم مزایا به مناطق آزاد برگردد که در نهایت ما شاهد بازگشت  روز افزون رونق و صادر کنندگان باشیم.

وی افزود: در حوزه مناطق آزاد تسهیلاتی که به صادرکننده یا وارد کننده تعلق می‌گیرد باید در راستای مقررات انجام شود و منطقه آزاد باید مزایایی نسبت به سرزمین اصلی داشته باشد که باعث جذب صاحبان کالا و صادر کنندگان شود.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر در ادامه افزود: با وجود تحریم‌های ظالمانه و شیوع ویروس کرونا بندر خرمشهر به صورت شبانه روزی در حال فعالیت است و با وجود زیر ساخت های مناسب این بندر توانست تهدیدها را به فرصت تبدیل کند.

 اسعدی ادامه داد: طی شش ماهه نخست سال‌جاری که مرزهای زمینی برای صادرات کالاها بسته شده بود در بندر خرمشهر فعالیت همزمان 33 فروند شناور برای عملیات‌های تخلیه و بارگیری انجام شد که یکی از اتفاقات نادر در تاریخ عملیات بندری است.

وی گفت: طول اسکله های بندر خرمشهر 3250 متر است که ظرفیت قابل توجهی است که در این مدت  به صادرات اختصاص داده شده بود .

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر در خصوص لایروبی اروند اظهار کرد: بندر خرمشهر از طریق وزارت امور خارجه و سازمان بنادر پیگیر موضوع لایروبی اروند است و این بندر برای تردد شناورهای با آبخور 5متر مشکلی ندارد.

وی افزود: مشکل اصلی تجار و بازرگانان در بندر خرمشهر مربوط به الزامی کردن ثبت و سفارش کالا در منطقه آزاد و محدودیت‌های پولی و بانکی و تعیین منشا ارز است که باید با تلاش های همه جانبه مرتفع شود. 

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار