تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۲۰۸۰۵۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
طرح مدیریت آب‌های سطحی اهواز پیشرفت خوبی دارد
معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز در دیدار با جمعی از دانشجویان دانشگاه شهید چمران، جزئیات طرح ضربتی مدیریت آبهای سطحی در مناطق فوق بحرانی را تشریح کرده و گفت: این طرح تاکنون از پیشرفت خوبی برخوردار بوده است.
 وحید معینی زاده معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز در دیدار با جمعی از دانشجویان دانشگاه شهید چمران، جزئیات طرح ضربتی شبکه دفع آب‌های سطحی در مناطق فوق بحرانی را تشریح کرد.

وی طرح ضربتی مدیریت‌ آب‌های سطحی در اهواز را بی‌سابقه عنوان کرد و افزود: برای سال‌های متمادی به دلیل وجود شرایط خشکسالی در کشور هیچ اقدامی برای احداث شبکه دفع آبهای سطحی از سوی شهرداری صورت نگرفته بود اما امسال علی‌رغم رکود حاصل از کرونا و جهش قیمت دلار به طور اضطراری در حال اجرای یک طرح مهم هستیم تا بار دیگر شاهد تکرار حادثه تلخ آب‌گرفتگی منازل شهروندان عزیز نباشیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری گفت: از بهمن‌ماه سال گذشته برای رفع مشکل ۵۷ نقطه بحرانی شهر اهواز طراحی فنی و برنامه‌ریزی لازم آغاز شد که بررسی کارشناسی و اجرا با محوریت شورای شهر و اقدام مشترک شرکت آبفا و شهرداری انجام شد.

معینی زاده با اشاره به افزایش چشم‌گیر نرخ دلار، اظهار کرد: پیمانکاران برخی از پروژه‌ها به علت بالا رفتن شدید قیمت لوله و تجهیزات از ادامه اجرا ناتوان شدند که شهرداری تصمیم به خرید مستقیم و نقدی لوله‌های مورد نیاز از شرکت دولتی کرد تا شاهد توقف پروژه‌ها نباشیم.

وی با بیان اینکه نمی‌توان مدعی شد با اجرای طرح ضربتی، مشکل آبگرفتگی در اهواز رفع خواهد شد، عنوان کرد: اگر سال گذشته با بارش بی سابقه آبان ماه تا یک هفته پس از بارش در برخی مناطق شاهد آبگرفتگی بودیم، تلاش می‌شود تا در بارش‌ مشابه طی چند ساعت کم تخلیه آب صورت گیرد و در بارش‌های عادی دچار مشکل نشویم.

معینی زاده همچنین بیان کرد: تعدادی پمپ توسط شهرداری خریداری شده و برخی پمپ‌ها و تجهیزات دیگر نیز تعمیر شده‌اند همچنین لایروبی کانال‌ها در مناطق هشتگانه در حال انجام است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز اظهار کرد: برخلاف بسیاری از شهرها، طراحی شبکه دفع آب‌های سطحی و فاضلاب شهر اهواز تحت فشار است و نمی‌توان آن را بصورت ثقلی اجرا کرد که نیاز به سپتیک، پمپ، لوله و غیره است و این موارد بار مالی بسیار زیادی دارد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار