تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۲۰۸۰۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دورهمی خانوادگی عامل گسترش کرونا در جنوب غرب خوزستان است
  رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: حضور در جمع‌ مهمانی خانوادگی و دورهمی علت اصلی ابتلای افراد به بیماری کووید ۱۹ در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان در جنوب غرب خوزستان است.

شکراله سلمان‌زاده افزود: بیش از ۹۰درصد ابتلای افراد به بیماری کرونا مربوط به کسانی است که در جمع‌های شلوغ خانوادگی حضور داشته‌اند.

وی گفت: افرادی که باور ندارند این بیماری کشنده شیوع پیدا کرده و باعث مرگ و میر عزیزان می‌شود همچنان با رفتار پر خطر خود و عدم استفاده از ماسک و رعایت نکردن فاصله اجتماعی باعث گسترش بیشتر بیماری کووید ۱۹ می‌شوند.
رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به این مهم که برای مبارزه با کووید ۱۹ به همکاری تک تک مردم نیاز است گفت:هر فرد باید خود را ملزم به زدن ماسک کند و به خانواده و اطرافیان‌ خود نیز استفاده از ماسک را توصیه نماید تا با مشارکت عمومی این بیماری مهلک کنترل شود.
وی بیان کرد: راه‌های انتقال ویروس کرونا ساده است و کافی است چند دستورالعمل ساده مانند زدن ماسک، رعایت فاصله‌ اجتماعی و شرکت نکردن در دورهمی و مهمانی خانوادگی رعایت شود.
سلمان‌زاده ضمن درخواست از مردم منطقه جنوب غرب خوزستان برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی اضافه کرد: انتظار می رود همه افراد برای مهار کرونا خود را متعهد بدانند تا فشار از دوش زحمتکشان بهداشت و درمان برداشته شود، کادر درمانی  هشت ماه است که درگیر بیماران کرونایی هستند. خود و خانواده هایشان به بیماری کرونا مبتلا شده اند و این وضعیت برای آنها واقعا خسته‌کننده شده است.
وی با بیان اینکه با چند تکه پارچه هم می‌شود ماسک خانگی ساخت و استفاده کرد افزود: در منطقه جنوب غرب خوزستان ۱۶۰ فرد مبتلا به کرونا بستری هستند که ۳۲ نفر آنها در وضعیتی بسیار شدید در بخش مراقبت‌های ویژه بستری می باشند  ضمن اینکه به طور متوسط در محدوده فعالیت دانشکده علوم پزشکی آبادان روزانه یک یا ۲مرگ به دلیل ابتلا به این بیماری اتفاق می‌افتد.

 بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی طالقانی آبادان که در هشت سال دفاع مقدس نقش مهمی در درمان مجروحان داشت امروز به خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا در جنوب غرب خوزستان تبدیل شده است.

۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲ خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره مند هستند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار