تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۲۰۸۰۳۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس کل دادگستری خوزستان:
پیشگیری از وقوع جرم تنها وظیفه نیروهای انتظامی و امنیتی نیست
 رییس کل دادگستری خوزستان با بیان اینکه پیشگیری از وقوع جرم تنها وظیفه نیروهای انتظامی و امنیتی نیست گفت: همه دستگاه‌ها موظف به مقابله با فساد و جرم هستند و در صورت کوتاهی یا سهل انگاری در امر پیشگیری از وقوع جرم دستگاه قضایی باید انجام برخوردهای لازم را در دستور کار خود قرار دهد.

 ، حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی در آئین تکریم و معارفه روساء دادگستری شهرستان‌های اندیمشک، باوی و کارون و همچنین دادستان‌های عمومی و انقلاب شهرستان‌های لالی ، اندیمشک و حمیدیه، اقتدار و قاطعیت در مبارزه با فساد را جزء اولویت‌های روسای دادگستری‌ها و دادستان‌های سراسر خوزستان عنوان‌کرد و اظهارداشت: یکی از مهمترین اقدامات و سیاست‌های قوه قضائیه مبارزه خرد و کلان با فساد درون و خارج از دستگاه قضایی است که روسای دادگستری‌ها و دادستان‌های سراسر خوزستان موظف هستند اقتدار و قاطعیت در مبارزه با فساد را نیز در اولویت برنامه خود قرار دهند.

وی طولانی شدن وقت رسیدگی به پرونده‌های مجرمین سرقت‌های مسلحانه، خشن، خرید و فروش اسلحه، مواد مخدر و قاچاق آنها را غیرقابل قبول دانست و افزود: امنیت اصلی ترین انتظار مردم از دستگاه قضایی است و همکاران قضایی موظف هستند بدون در نظر گرفتن جوسازی‌ها، اشد مجازات قانونی را در نظر بگیرند و از امنیت مردم با قاطعیت صیانت کنند.

رئیس کل دادگستری خوزستان در ادامه اظهارداشت: مشکلات اقتصادی و معیشتی و همچنین تحریمهای ظالمانه باعث ایجاد فقر، بیکاری و فساد در جامعه شده است که این عوامل بر افزایش سرقت‌های خرد و کلان، خشن و مسلحانه در جامعه تاثیرگذار هستند.

وی افزود: امنیت استان مرهون فدارکاری و رشادت‌های نیروهای انتظامی و امنیتی است و مسئولان قضایی در سراسر استان باید همکاری لازم را با آنان داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین مرادی تاکیدکرد: پیشگیری از وقوع جرم تنها وظیفه نیروهای انتظامی و امنیتی نیست و همه دستگاه‌ها موظف هستند که در مقابله با فساد و جرم به وظایف خود عمل کنند و دستگاه قضایی کوتاهی و سهل انگاری در امر پیشگیری از وقوع جرم را از هیچ دستگاهی نمی‌پذیرد و با آن دستگاه خاطی برخورد می‌کند.

وی افزود: ایجاد اشتغال پایدار هم در ایجاد امنیت و هم در کاهش جرائم تاثیر بسزایی دارد و دادگستری استان به‌منظور احقاق حقوق عامه ستاد اقتصاد مقاومتی تشکیل داده و برای تحقق جهش تولید، پیگیر حل مشکلات واحدهای تولیدی، صنعتی و بخش‌های مختلف اقتصادی استان است و تصمیمات خوبی در این ستاد گرفته می‌شود که با جدیت پیگیر مصوبات آن هستیم و فرمانداران، بخشداران، ائمه جمعه شهرستان‌ها باید در کنار دستگاه قضایی پیگیر مسائل تولید و اشتغال شهرستان‌های خود باشند و گام‌های موثری در بحث اشتغال و تولید بردارند.

حجت الاسلام و المسلمین مرادی تبیین اقدامات و خدمات دستگاه قضایی را از توصیه‌های مهم مقام معظم رهبری برشمرد و افزود: مقام معظم رهبری در دیدار مسئولان عالی قضایی بر اعتماد سازی مردم نسبت به قوه قضائیه تاکید داشتند و اطلاع‌رسانی از خدمات و اقدامات شایسته دستگاه قضایی در مبارزه با مجرمین بسیار مهم است.

وی یکی دیگر از وظایف دستگاه قضایی را افزایش اطلاعات حقوقی مردم دانست و اظهارداشت: همکاران در حوزه‌های قضایی سراسر استان اقداماتی جهت افزایش اطلاعات حقوقی مردم برای دست یافتن به حقوقشان انجام دهند و افزایش اطلاعات حقوقی مردم می‌تواند در کاهش ورودی پرونده تاثیرگذار باشد.

رئیس دستگاه قضایی خوزستان از روساء دادگستری‌ها و دادستان‌های سراسر استان خواست در راستای سیاست‌های قوه قضائیه، حرف‌های مردم  را با دقت بشنوند و مطالب آنان را بررسی کنند که خیلی از این مطالب و مواردی که مردم عنوان می‌کنند احتیاج به پیگیری دارد.

در این آیین به ترتیب سخنور ،حاتمی شرف آبادی و مقدم بعنوان روساء جدید دادگستری شهرستان های اندیمشک ، باوی و کارون معرفی شدند.

همچنین علیمحمدی بعنوان معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ، عالی پور ، صحرائی و امیری بعنوان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان های لالی ، اندیمشک و حمیدیه معرفی شدند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار