تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۲۰۸۰۳۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بیش از ۱۲ هزار کاراته کا سازمان یافته در خوزستان فعالیت می‌کنند
 رییس هیات کاراته خوزستان گفت: بیش از ۱۲ هزار ورزشکار سازمان یافته در بخش بانوان و آقایان در استان فعالیت می‌کنند و در تلاش هستیم تا با فراهم کردن بسترهای لازم، مسابقاتمان را به صورت مجازی برگزار کنیم.

فرهاد میناپور با بیان اینکه بیشتر تمرکزمان روی بخش پایه است و تلاش می کنیم ورزشکاران مستعد استان را شناسایی و به چرخه کاراته اضافه کنیم افزود: در چند سال اخیر اولویت اصلی ما، برنامه ریزی برای رده های سنی پایه بوده و در رده سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان نتایج بسیار خوبی در سطح کشور کسب کردیم.

وی با اشاره به اینکه شیوع بیماری کرونا موجب شد که نتوانیم برنامه های خود را اجرایی کنیم گفت: در حال حاضر اکثر هیات های شهرستانی ما فعال هستند و خوشبختانه میل دختران و پسران استان به رشته کاراته در چند سال اخیر، رو به افزایش بوده است. ما به لحاظ جمعیت آماری جزو سه رشته برتر استان هستیم لذا انتظار داریم از این رشته حمایت بیشتری شود.

کرونا برنامه های هیات را بر هم زد

رییس هیات کاراته افزود: برای توسعه این رشته با آموزش و پرورش وارد مذاکره شده و جلسات مختلفی برگزار کردیم اما بیماری کرونا و تعطیلی مدارس برنامه های ما را بر هم زد و هنوز نتوانستیم مسابقه ای برگزار کنیم. ما بنا داشتیم حتی میزبان اردوهای تیم ملی باشیم زیرا برگزاری اردوها باعث ایجاد انگیزه در بین ورزشکاران می شود.

وی با بیان اینکه خوزستان استعداد فراوانی در زمینه ورزش های رزمی به ویژه رشته کاراته دارد گفت: بنا داریم در آبان و آذرماه امسال چند دوره مربی گری و داوری برگزار کنیم تا سطح علمی مربیان و داوران استان افزایش پیدا کند. از دیگر برنامه های ما ساماندهی کمیته های هیات استان است وامیدواریم با فروکش کردن شیوع این ویروس مسابقاتمان را  از سر بگیریم.

میناپور یکی از مشکلات این هیات را نبود سالن عنوان کرد و افزود: سالن پوریای ولی به مدت ۱۰ سال در اختیار هیات کاراته بود که تقریبا یک سالی است که این سالن به بخش خصوصی واگذار شده است. تنها منبع درآمد هیات از طریق همین سالن بود که امیدواریم با مساعدت اداره کل ورزش و جوانان یک سالن ورزشی در اختیارمان قرار گیرد.

علاقه مندی خاصی نوجوانان و جوانان خوزستانی به کاراته

وی با اشاره به اینکه کاراته در بین نوجوانان و جوانان خوزستانی علاقه مندان زیادی دارد گفت: در تلاش هستیم تا با فراهم کردن بسترهای مناسب، مسابقات کاتا و دیگر مسابقاتی را که قابلیت برگزاری از طریق فضای مجازی را دارند به صورت آنلاین و مجازی برگزار کنیم.

رییس هیات کاراته استان خوزستان افزود: کاراته یک رشته المپیکی بوده و از محبوبیت خاصی نزد مردم برخوردار است لذا انتظار داریم که ارگان ها و شرکت های موجود در استان که تعدادشان بسیار است ما را یاری کنند تا بتوانیم به جایگاه واقعی خود در این رشته برسیم.

وی بیان کرد: از ابتدای شروع فعالیتم در هیات به دنبال جذب اسپانسر و حامی مالی بودم تا بتوانیم از کاراته خوزستان در تورنمنت های مهم داخلی و خارجی دفاع کنیم لذا تقاضا دارم به این رشته نگاه ویژه تری شود و برای توسعه کاراته در سطح استان به ما کمک شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار