تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹
کد خبر: ۲۰۸۰۲۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شهرداری اهواز متولی ساماندهی جوی‌های روباز است
حری شهرداری اهواز را متولی ساماندهی جوی‌های روباز عنوان کرد و گفت: باید اقدامات موثری برای رفع مشکلات ناشی از وجود جوی‌ها انجام شود.
 محمد حری مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری خوزستان  گفت: براساس قوانین وضع شده و تکالیف محول شده بر دستگاه‌های اجرایی، متولی فاضلاب شهری، شرکت آب و فاضلاب و متولی ساماندهی جوی‌های  روباز و آب‌های سطحی شهرداری‌ها هستند.

او با اشاره به در هم تنیدگی شبکه دفع آب های سطحی و سیستم آب و فاضلاب در استان خوزستان و به ویژه کلانشهر اهواز افزود: گاهی تفکیک آن‌ها غیرممکن است و رفع برخی مسائل در این زمینه به سختی انجام می‌شود.

حری به طراحی دو نوع سیستم فاضلاب در شهرسازی اشاره کرد و بیان داشت: نوعی از طراحی مربوط به فاضلاب از نوع مختلط بوده که وظیفه آن‌ها جمع آوری و هدایت آب باران، آب‌های سطحی و فاضلاب است و نوعی دیگر نیز به صورت منفک طراحی می‌شود که در آن لوله گذاری‌ها و جوی‌ها و شبکه‌های دفع آب‌ها مجزا است و قطر لوله‌ها در خروجی فاضلاب به صورت اختصاصی طراحی می‌گردد.

مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری خوزستان اظهار کرد: در برخی مناطق اهواز و سایر شهرستان های استان، طراحی فاضلاب به صورت مختلط انجام شده و فقط برای دفع فاضلاب نیست، بلکه در هدایت آب‌های سطحی نیز نقش دارند سبب بروز مشکلاتی شده است.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار