تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶
کد خبر: ۲۰۸۰۱۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تولیدات شرکت‌های پارک علم و فناوری خوزستان در دوران کرونا
  مدیر امور موسسات پارک علم و فناوری خوزستان با اشاره به فعالیت‌های اخیر این پارک و تولید محصولات مختلف از زمان شیوع کرونا، گفت: اکنون هشت شرکت زیر نظر پارک علم و فناوری استان در حوزه پیشگیری از کرونا فعالیت می‌کنند.

میلاد آقاخانی با اشاره به آخرین فعالیت شرکت‌های پارک علم و فناوری در حوزه کرونا، اظهار کرد: بلافاصله پس از شیوع کرونا، پارک علم و فناوری بسیار سریع وارد عمل شد. برخی از شرکت‌های پارک علم و فناوری پیش از شیوع کرونا در حوزه پزشکی فعالیت می‌کردند که با شیوع این ویروس اقدام به تولید ماسک، گان مورد نیاز کادر درمان استان خوزستان و چندین استان دیگر، شیلد، مواد ضدعفونی‌کننده و ... کردند.

وی ادامه داد: یک شرکت پارک علم و فناوری خوزستان روزانه ۲ هزار و ۵۰۰ دست لباس مخصوص کادر درمان تولید می‌کند و ۱۴ دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور را پوشش می‌دهد. همچنین این شرکت بیش از ۳ هزار لیتر محلول ضدعفونی‌کننده مورد نیاز بیمارستان‌ها را تولید می‌کند.

وی با بیان اینکه اکنون هشت شرکت زیرنظر پارک علم و فناوری خوزستان در حوزه پیشگیری از کرونا فعالیت می‌کنند، افزود: یک شرکت دیگر در حوزه تولید دستگاه ضدعفونی‌کننده فعالیت می‌کند که با تقاضای بسیار زیاد بیمارستان‌ها مواجه شد و خوشبختانه اکنون به انبوه‌سازی این دستگاه رسیده است. این دستگاه در بیشتر بیمارستان‌ها و آزمایشگاه‌های مرجع کرونا استفاده می‌شود. همچنین برخی دیگر از شرکت‌ها در حوزه آموزش و اطلاع‌رسانی به کودکان در خصوص کرونا فعالیت کردند، به این منظور بازی‌های کامپیوتری و نرم‌افزاری در این حوزه طراحی کردند تا کودکان با بیماری آشنا شوند.

مدیر امور موسسات پارک علم و فناوری خوزستان ادامه داد: با توجه به انتقال ویروس از طریق سطوح، یک شرکت، کلیدی را طراحی کرد که بدون نیاز به استفاده از دست و لمس چندین کار را انجام می‌دهد تا انتقال ویروس از سطوح را به حداقل برساند. همچنین یک شرکت، پهپادی طراحی کرد که می‌توان از آن برای ضدعفونی کردن فضا استفاده کرد.

آقاخانی با بیان اینکه با توجه به آنلاین شدن آموزش و جلسات، برخی دیگر از شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری اقدام به طراحی نرم‌افزار وبینار کردند، گفت: اکنون بسیاری از مدارس در سطح کشور از آن استفاده می‌کنند. علاوه بر شرکت‌های فعال در حوزه پزشکی، با شیوع کرونا چند شرکت دیگر نیز وارد این حوزه شدند.

وی در پایان بیان کرد: همچنین تولید ونتیلاتور توسط یکی از شرکت‌های استان، در مرحله اولیه طراحی است.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار