تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۱
کد خبر: ۲۰۷۹۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان:
پرداخت خسارت سیل کشاورزان خوزستانی در دست پیگیری است
 رییس سازمان جهادکشاورزی خوزستان گفت: با کمک استانداری خوزستان تلاش می شود هرچه سریعتر مابقی طلب کشاورزان خوزستانی خسارت دیده از سیل سال گذشته تعین تکلیف و پرداخت شود.  

جمعی از کشاورزان خوزستانی خسارت دیده از سیل بهار۹۸ با تجمع مقابل استانداری خوزستان پرداخت خسارت‌ وارده به زمین‌های کشاورزی خود را خواستار شدند.

این کشاورزان که بخش‌ زیادی از مزارع آنان در جریان سیل سال گذشته دچار آبگرفتگی شد خواستار تعیین تکلیف پرداخت خسارت و دریافت غرامت با توجه به پرونده های تشکیل شده در سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شدند.

خدارحم امیری زاده در خصوص مطالبه این کشاورزان به خبرنگار ایرنا گفت: سازمان جهاد کشاورزی متولی پرداخت خسارت به کشاورزان آسیب دیده از سیل نیست و بانک‌های عامل باید خسارت کشاورزان را پرداخت کنند لذا نمی‌توان زمان دقیقی برای پرداخت مطالبات کشاورزان مشخص کرد.

وی با بیان اینکه زمان پرداخت ۵۰ درصد مابقی طلب کشاورزان بابت خسارت سیل باید مشخص شود افزود:چهار هزارو ۵۸۰ میلیارد ریال غرامت بلاعوض برای نوسازی و بازسازی مناطق سیل زده استان خوزستان در نظر گرفته شده است.

رییس سازمان جهادکشاورزی خوزستان ادامه داد: در آخرین تصمیم اتخاذ شده از سوی ستاد بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان ۱۱هزارو ۳۹۳ میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شد که از این اعتبار برای بهسازی ۹۶۱ کیلومتر کانال های عمومی و انهار سنتی ۱۶۸ هزارو ۶۶۰ میلیون ریال اعتبار اختصاص یافت.

وی با اشاره به تعمیر و بازسازی ۶۸ ایستگاه پمپاژ و خرید پمپ افزود: ۲۸هزار میلیون ریال اعتبار برای بازسازی ۶۸ ایستگاه پمپاژ و خرید پمپ به مناطق سیل زده در نظر گرفته شده همچنین از دیگر طرح های باز سازی مناطق سیل زده استان اختصاص ۱۲۹ هزارو ۵۰۰ میلیون ریال برای بازسازی ۸۹ کیلومتر جاده بین مزارع عمومی می باشد.

رییس سازمان جهادکشاورزی خوزستان ادامه داد: چهار هزارو ۵۸۰ میلیارد ریال به عنوان کمک بلاعوض برای جبران خسارت کشاورزان خوزستانی ناشی از سیل سال گذشته در نظر گرفته شده است .

امیری‌زاده با اشاره به پرداخت تسهیلات به مناطق سیل زده گفت: پنج هزار و ۵۲۵ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه بانکی برای مناطق سیل زده خوزستان اختصاص داده شده است.

در جریان سیلاب بهار ۹۸ بیش از ۲۰۰هزار هکتار از زمین های کشاورزی شهرهای غربی ، شمالی ، مرکزی و جنوبی خوزستان دچار آبگرفتگی‌ شدند و محصول به بار نشسته آنان از بین رفت.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار