تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۷
کد خبر: ۲۰۷۹۸۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور:
امکان صدور سند برای هر نقطه ای از کشور وجود دارد
 معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: طبق قانون حدنگار(کاداس) در هیچ نقطه ای از کشور وجود ندارد که برای آن سند مالکیت صادر نشود.

سید صادق سعادتیان دوشنبه در حاشیه تودیع ومعارفه مدیرکل ثبت اسناد و املاک خوزستان در گفت وگو ی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه هرملکی نسبت به صدور سند شرایط خاص خود را دارد بیان کرد: در روستای ابوالفضل اهواز که زمین ها متعلق به بنیاد مستضعفان است ،اگر بنیاد پای کار بیاید و املاک و اراضی را تفکیک و واگذار کند هیچ مشکل مالکیتی برای صدور سند وجود ندارد.

وی گفت: هیچ ملکی در کشوروجود ندارد که امکان صدور سند نداشته باشد و همه عرصه کشور در اجرای قانون حدنگار کاداس باید دارای نقشه کاداس و سند مالیکت باشند.

سعادتیان افزود: کوه ها و دریاها و تالاب ها و راه ها و بافت های مسکونی شهری و روستاها و اموال و املاک دولتی همه شامل قانون حدنگار کاداس هستند.

هیچ مشکلی در تامین دفترچه های سند ازدواج نداریم

معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ادامه داد: هر گونه دلال بازی برای خرید و فروش دفترچه های سند ازدواج توسط بازرسی و حفاظت سازمان ثبت اسناد باید به طور جدی پیگیری و , و با عاملان آن برخورد شود.

سعادتیان ادامه داد: نباید مردم در انجام امورات خود دچار مشکل شوند  و اگر کمبودی در این دفترچه ها وجود دارد باید اداره ثبت اسناد خوزستان درخواست تهیه و تامین آن را بدهد.  

وی افزود: این اوراق را خزانه کشور در اختیار خزانه استان قرار می دهد ،توزیع و انتشار اوراق با خزانه کشور است و اگر جایی کمبودی وجود داشته باشد می توان برای تامین آن درخواست داد و مشکلی برای تامین این اسناد وجود ندارد.

سعادتیان اظهار داشت: اگر این بخش موجب فساد شود حفاظت اطلاعات این سازمان باید افراد خاطی را شناسایی و برخورد جدی داشته باشد.

مدتی است کمبود دفترچه های سند ازدواج در دفترخانه های ثبت ازدواج و طلاق استان مطرح می شود و موجب ایجاد مشکلاتی را برای زوج های جوان شده است.

امروز دوشنبه مراسم تودیع و معارفه مدیرکل ثبت اسناد و املاک خوزستان در سرسرای دادگستری استان با حضور جمعی از مدیران کشوری و استانی انجام گرفت. 

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار