تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۷
کد خبر: ۲۰۷۹۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اجرای طرح کاداس اختلافات ملکی را در کشور به صفر می رساند
 معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: اجرای طرح کاداستر اختلافات ملکی را در کشور به صفر میرساند و شرایط را برای مدیریت بهتر زمین و املاک فراهم می سازد.

 سید صادق سعادتیان دوشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل ثبت اسناد املاک خوزستان در محل دادگستری خوزستان بیان کرد: اجرای طرح کاداس از اولویت های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است و از سال ۹۳ اجرای این طرح مصوب شد و مقرر شد در مدت زمان پنج سال این طرح در تمامی استان ها اجرایی شود .

وی گفت: به تمامی دستگاه های اجرایی ابلاغ شده که با  سازمان ثبت اسناد برای اجرای این طرح همکاری کنند و در قالب این طرح اطلاعات و نقشه های اراضی و املاک مختلف در کشور تهیه شود.

معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشوراظهار داشت: اجرای این طرح مزایای زیادی دارد و یکی از مزایای اجرای این طرح پیشگیری و جلوگیری از زمین خواری است.

سعادتیان یکی از عوامل اصلی خرده فروشی اراضی نداشتن شناسنامه و نقشه از زمین ها دانست و ادامه داد: در شهرها و روستاها اگر به درستی امکان مدیریت اراضی وجود ندارد به دلیل نداشتن نقشه کاداس است.

 معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره  به اینکه در گذشته عوامل مختلفی مانع تهیه نقشه کاداس شده است افزود: سه عامل تامین نشدن اعتبار، کمبود نیروی نقشه کش در سازمان و همکاری نکردن دستگاه های مختلف اجرایی است.

وی با اشاره به اینکه تمامی شرایط را برای انجام طرح کاداس در استان های مختلف فراهم شده است ادامه داد: دیگر هیچ بهانه ای برای انجام نشدن این طرح وجود ندارد و ادارات ثبت اسناد می توانند از ظرفیت جوانان نقشه برداری که علم و توانایی انجام این کار را دارند استفاده کنند.

سعادتیان ادامه داد: با تمامی دستگاه‌های اجرایی برای همکاری هر چه بیشتر با این سازمان تفاهم نامه هایی را امضا کردیم و برای هر مشکل و معضل روش و راهکار ارائه داده ایم، دیگر هیچ بهانه ای از ادارات ثبت اسناد در استان ها برای تهیه نقشه کاداس قابل پذیرش نیست.

( طرح کاداس با نقشه برداری از اراضی مختلف برای حفظ حقوق بیت المال و جلوگیری از زمین خواری انجام می شود.)

صدورسند مالکیت در ۷ ماه امسال به اندازه سه سال گذشته

معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ادامه داد: در هفت ماهه امسال به اندازه سه سال گذشته توسط این سازمان سند مالکیت درکشور صادر شده است، بین سازمان ثبت اسناد و سازمان جنگل ها ارتباط و همکاری خوبی ایجاد شده و امید است که سایر دستگاه ها نیز با این سازمان همکاری ومشارکت داشته باشند.

وی افزود: متاسفانه بسیاری از اراضی و املاک در روستاها و زمین های کشاورزی سند مالکیت ندارند، با این شرایط کشاورز امکان دریافت تسهیلات را ندارد، اگر کشاورز برای اراضی خود سند داشته باشد می تواند با دریافت تسهیلات وضعیت کشاورزی خود را ارتقاء دهد.

فساد اداری در سازمان ثبت اسناد بخشودنی نیست

سعادتیان ادامه داد: فساد اداری در سازمان ثبت اسناد و املاک قابل بخشش نیست و با فرد خاطی شدیدا برخورد خواهد شد و افرادی که از این فضا برای دلالی زمین وملک استفاده می کنند  بخشیده نخواهند شد.

وی گفت: از تمامی کارمندان و نیروهای این سازمان درخواست کار شبانه روزی را دارم و هیچ بهانه ای برای کار نکردن وجود ندارد، نیروی که احساس مسوولیت داشته باشد در بدترین شرایط نیز به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

در ادامه این مراسم معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان بیان کرد: داشتن مسوولیت در نظام جمهوری اسلامی یک افتخار است و اولین موردی که باید یک مسوول درنظر داشته باشد خادم مردم  بودن است.

حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی افزود: هر فردی که در نظام جمهوری اسلامی خدمت می کند باید بیشتر به خود سختی بدهد.

وی گفت: متاسفانه در برخی شهرستان های استان اداره ثبت اسناد و املاک وجود ندارد و همین موضوع مشکلاتی را برای مردم و این اداره کل ایجاد کرده است به همین دلیل از این سازمان تقاضا داریم که شرایط را برای راه اندازی این ادارات در شهرستان های استان فراهم کند.

امروز دوشنبه آیین تودیع و معارفه مدیرکل ثبت اسناد و املاک خوزستان با حضور جمعی از مدیران استانی وکشوری در سرسرای داگستری خوزستان برگزار شد.

در این مراسم «علی افشین» مدیر کل سابق ثبت اسناد و املاک خوزستان بعد از چهار سال مدیریت  تودیع و « سید محمود بهرسی» که مدیریت اداره ثبت اسناد بوشهر وچهار محال بختیاری را در کارنامه کاری خود دارد به عنوان مدیرکل ثبت اسناد و املاک خوزستان معرفی شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار