تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۲۰۷۹۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جانبازان خوزستانی غیرحضوری تعیین درصد می‌شوند
 معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید وامورایثارگران خوزستان گفت:به منظورپیشگیری از شیوع ویروس کرونا ، جانبازان استان که برای نخستین بار باید تعیین درصد شوند پرونده آنان به کمیسیون پزشکی بنیاد شهید مرکز ارسال و به صورت غیرحضوری تعیین درصد می‌شوند.

هبت‌الله مدیری  افزود:در این ارتباط پرونده ۲۰۰نفر از جانبازان شهرهای خوزستان که تاکنون تعیین درصد نشده‌اند آماده شده و در آبان ماه امسال به تهران ارسال می‌شود.
وی گفت: درکمیسیون پزشکی ، با توجه به نوع مجروحیت (ترکش ، تیر ، شیمیایی و اعصاب و روان ) جانباز، تعیین درصد می‌شود.
مدیری گفت: کمیسیون پزشکی سازمان بنیاد شهید و امورایثارگران کشور بر اساس اسناد و مدارک موجود ، در یک فرایند ۱۵ تا ۳۰ روزه درصد جانبازی را تعیین و سپس بدون دوره انتظار ، خدمات بهداشتی درمانی ، بیمه پایه (دفترچه بیمه سلامت) وبیمه تکمیلی برای آنان با هردرصد جانبازی برقرار می‌شود.
معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید وامورایثارگران خوزستان با اشاره به اینکه نخستین بار است تعیین درصد جانبازی به صورت غیرحضوری صورت می‌گیرد افزود:درسال‌های گذشته کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران از تهران به اهواز اعزام می‌شد تا جانبازان استان را تعیین درصد کند ولی بر اساس دستورالعمل سازمان متبوع ، از این پس برای پیشگیری از شیوع کرونا ، تعیین درصد به صورت غیرحضوری خواهد بود و در صورت بروز ابهام و لزوم دریافت اطلاعات بیشتر از وضعیت جسمانی جانباز ، از طریق تصویری(ویدئوکنفرانس) با حضور پزشک مشاور و معتمد استان توضیحات بیشتر ارائه می‌شود.
 
تکمیل ۳۰۰پرونده حق پرستاری والدین شهدای خوزستان
رییس کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امورایثارگران خوزستان گفت:امسال ۳۰۰پرونده حق پرستاری والدین شهدا به کمیسیون مربوطه در تهران ارسال شده که پس از تایید ، حق پرستاری برای آنان برقرار می‌شود.
حسن علی کمیلی با اشاره به اینکه تعیین حق پرستاری والدین شهدا در بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان به روز شده است افزود:پرونده حق پرستاری ۱۰۰جانباز سرافراز استان که در ارتباط با جنگ تحمیلی و یا حوادث غیرمرتب دچار آسیب شده‌اند آماده ارسال به تهران شده است.

برقراری حق پرستاری ۲۴۱ آزاده خوزستانی
رییس کمیسیون پزشکی بنیاد شهید وامور ایثارگران خوزستان از برقراری حق پرستاری در کمیسیون مربوطه برای ۲۴۱ آزاده خوزستانی در سال جاری خبر داد.
خوزستان در دوران هشت سال دفاع مقدس ۲۳هزار شهید و ۳۷هزار جانباز تقدیم اسلام و ایران کرده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار