تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۲۰۷۹۶۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
طرح ملی "آوای ورزش در همسایگی" در خوزستان آغاز شد
 رئیس هیات ورزش‌های همگانی خوزستان گفت: طرح ملی «آوای ورزش در همسایگی» همزمان با هفته تربیت بدنی در خوزستان آغاز شد.

  امید حاجتی روز دوشنبه در مراسم افتتاحیه آوای ورزش در همسایگی، ضمن تبریک حلول ماه ربیع الاول به ضرورت ورزش در بین آحاد جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: با برقراری ۵۱ ایستگاه و استفاده از ۳۰ مربی در رشته های مختلف ورزشی تا پایان آذرماه میزبان مردم استان است تا با رعایت پروتکل های بهداشتی به ورزش بپردازند.

رییس هیات ورزش های همگانی خوزستان با بیان اینکه هفته تربیت بدنی بهانه ای است برای روی آوردن مردم به ورزش که سلامتی آنها را به دنبال خواهد داشت گفت: توسعه و ترویج ورزش باعث نشاط اجتماعی، ظهور استعدادهای درخشان و بالا رفتن سطح سلامت جامعه می شود.

وی با بیان اینکه جامعه ای که در مسیر ورزش گام بردارد نه تنها از آسیب های فردی و گروهی در امان است بلکه جامعه ای توانمند و پویا خواهد بود افزود: استعدادیابی و توسعه ورزش در بین مردم از رویکردهای اصلی هیات ورزش های همگانی استان است و در این راستا برنامه های مختلفی داریم.

حاجتی افزود: از ابتدای شیوع بیماری کرونا، فدراسیون ورزش های همگانی و به تبع آن هیات ورزش های همگانی استان بیشترین برنامه های ورزشی را با مشارکت شهروندان خوزستانی انجام داده است ‌تا حدی که ورزش وارد خانه و خانواده های خوزستانی شده است.

رییس هیات ورزش های همگانی استان افزود: طرح ملی ورزش در همسایگی طبق برنامه ریزی صورت گرفته در کلیه نقاط استان خوزستان انجام خواهد شد. با توجه به تعطیلی سالن ها و باشگاه ‌های ورزشی استان، هیات ورزش های همگانی وظیفه خود می داند که شادی و نشاط را هر چه بیشتر بین مردم استان گسترش دهد. 

وی افزود: مربیان باتجربه و آموزش دیده در این ایستگاه‌ های ورزشی اقدام به آموزش نحوه انجام صحیح و اصولی انواع ورزش های همگانی به مردم خواهند کرد. 

گفتنی است همزمان با این مراسم در اهواز، طرح ملی آوای ورزش در شهرستان های اندیمشک، بندر ماهشهر، امیدیه، شوشتر، دزفول، و رامشیر آغاز شد.

۲۶ مهرماه تا دوم آبان ماه هر سال به عنوان هفته تربیت بدنی و ورزش نامگذاری شده است. 

تعداد ورزشکاران ساماندهی شده مرد و زن خوزستان در رشته های مختلف بالغ بر ۳۰۰ هزار نفر است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار