تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۲۰۷۹۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توزیع بذر گندم بین کشاورزان اهوازی برای انجام کشت پاییزه
رئیس اداره تعاون روستایی اهواز از آمادگی این اداره برای توزیع نهاده های مورد نیاز کشاورزان فعال در این شهرستان برای انجام کشت پاییزه خبر داد.
  مجید کعبی رئیس اداره تعاون روستایی اهواز گفت: کشت پاییزه در استان خوزستان کارنامه یک ساله صنعت کشاورزی به شمار می‌رود و کشاورزان با کشت دو محصول مهم و استراتژیک گندم و کلزا حاصل تلاش یک ساله خود را درو می‌کنند.

او افزود: به همین دلیل تعاون روستایی اهواز با خریداری ۱ یک هزار و ۷۵۰ تن بذر گندم و ۲۱ تن بذر کلزا خود را مهیای تامین نیاز‌های کشاورزان برای کشت پاییزه کرده است.

کعبی بیان کرد: در حال حاضر از بذر گندم تامین شده ۵۵۰ تن به مرحله بوجاری رسیده و ۳۵۰ تن ان میان کشاورزان توزیع و این روند به سرعت در حال انجام است، همچنین عملیات توزیع بذر کلزا تامین شده در ۳ مرکز خرید گبیر، بیوض و ال‌هایی انجام شده و امیدواریم بتوانیم شاهد کشت بزرگ و عظیم در اهواز باشیم.

رئیس اداره تعاون روستایی اهواز یکی دیگر از اقدامات اداره را تامین ۳۰۰ تن کود برای کشت پاییزه عنوان کرد که در زمان مقرر میان کشاورزان توزیع خواهد شد، اظهار داشت: پیش بینی می‌شود که شاهد ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت کلزا و ۴۲ هزار هکتار سطح زیر کشت گندم برای کشت پاییزه باشیم.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار