تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۲۰۷۹۵۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دفاع از ۲۴۹ پایان‌نامه به‌صورت مجازی در دانشگاه چمران اهواز
 معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز، گفت: در شش ماه نخست امسال از ۲۴۹ پایان‌نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری به شکل مجازی، دفاع شده است.

علیرضا جلیلی‌فر  اظهار کرد: با همه‌گیری ویروس کرونا و تعطیلی دانشگاه‌ها از ابتدای امسال بنا به دستورالعمل ابلاغی از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، برگزاری کلاس‌های درس و همچنین دفاع از پایان‌نامه‌ها به‌صورت مجازی برگزار شده است.

وی افزود: در این مدت دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز از ۱۶۰ پایان‌نامه کارشناسی ارشد، ۶۰ رساله دکتری، ۱۴ رساله دکتری تخصصی و ۱۵ رساله دکتری حرفه‌ای، به صورت مجازی دفاع کرده‌اند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز، بیان کرد: برابر برنامه‌ریزی‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی، به‌ویژه آن دسته از دانشجویانی که برای تدوین پایان‌نامه‌های ارشد یا دکتری خود نیاز به فعالیت‌های تحقیقاتی داشتند و ضرورت داشت که در دانشگاه حضور داشته باشند، با رعایت شیوه‌نامه‌های ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا به‌صورت متناوب از فضاها و خوابگاه‌های دانشگاه استفاده کردند.

به گزارش ایسنا، با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت برگزاری کلاس‌های درس به‌صورت مجازی در نیمسال دوم تحصیلی ۹۸-۹۹، دو سامانه درس‌افزار و LMS برای ارائه دروس به‌صورت مجازی در این دانشگاه ایجاد شد که درمجموع دو هزار و ۳۴۵ درس (۱۰۰ درصد دروس نظری تعریف‌شده) در این سامانه‌ها بارگذاری شده و اکنون نیز در حال ارائه است.

همچنین هم‌زمان با بازگشت دانشجویان خارجی به کشورهای خود، دوره‌های مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبان‌های دانشگاه شهید چمران اهواز برای همه دانشجویان خارجی به‌صورت اینترنتی برگزار شده که در این دوره‌ها ۴۵ فارسی‌آموز خارجی در سه کلاس برخط، شرکت داشتند.

بر اساس برنامه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هفته اول آبان ماه امسال ثبت‌نام دانشجویان نوورود انجام می‌شود.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار