تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۲۰۷۹۵۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
زیر ساخت طرح سهمیه بندی گاز مایع در اندیکا فراهم نیست
  معاون فرماندار اندیکا گفت : زیر ساخت های مخابراتی لازم برای اجرای طرح سهمیه بندی گاز مایع در این شهرستان فراهم نیست و انتظار می رود متولیان طرح برای این شهرستان چاره ای بیندیشند.

عباس رضایی بیان کرد: ۱۰۰ درصد مصرف گاز شهرستان اندیکا از کپسول های مایع تامین می شود و با توجه به زیرساخت های نامناسب مخابراتی ، اجرای طرح سهمیه بندی گاز مایع در این شهرستان با مشکلات زیادی روبرو شده است.

وی افزود : به رغم پیگیری های انجام شده متاسفانه تاکنون شرکت پخش فرآوردهای نفتی در این زمینه همکاری لازم را نداشته و بازار سیاه فروش سیلندر گاز مایع حسابی داغ شده و هرسیلندر پرشده تا ۴۵ هزار تومان هم معامله می شود .

معاون فرماندار اندیکا ادامه داد : یکی دیگر از مشکلات این طرح عدم پذیرش ثبت نام خانوارهایی است که از سال ۸۷ به بعد ازدواج کرده اند یا سرپرست آنها در این مدت فوت کرده  است .

وی گفت : در این شهرستان نماینده یا اداره شرکت پخش فرآورده های نفتی مستقر نیست و این خانوارها باید از فاصله ۱۰۰ تا ۲۰۰ کیلومتر به مسجد سلیمان بیایند تا شاید مشکل ثبت نام آنها رفع شود .

معاون فرماندار اندیکا ادامه داد : با توجه به آغاز فصل سرما ، مصرف گاز نیز در این شهرستان رو به افزایش است و مشکلات نیز به تناسب روز به روز بیشتر می شود .

وی گفت :  براساس اعلامیه جدید شرکت پخش که  گفته شده براساس تراکنش سهمیه تخصیص می یابد ؛ در این شهرستان تنها چهار دستگاه پوز داده اند و آن هم در یک بخش اما ۲ بخش دیگر شهرستان از این پوزها بی بهره اند .

معاون فرماندار اندیکا افزود : این دستگاه ها هم ظاهرا مشکل آنتن دهی دارند و روزانه در حد ۴۰ تا ۵۰ تراکنش با آنها امکان پذیر است .

وی گفت : یکی از مهم ترین مطالبه های مردم  این بود که مهلت اجرای این طرح در اندیکا به دلیل شرایط خاص تمدید شود که متاسفانه این هم بنا به دلایلی تاکنون عملی نشده است .

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خوزستان نیز در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت : تاکنون حدود پنج هزار و ۵۵۳  خانوار ساکن ثبت نام کرده اند که از این تعداد چهار هزار و ۹۷۳ نفر آنان ثبت نام آنها توسط ناحیه تایید شده است .

نعمت الله نجفی افزود : عشایر این شهرستان نیز براساس اعلام قبلی نیاز به ثبت نام ندارند و سهمیه آنها از طریق اداره امور عشایر توزیع می شود .

وی ادامه داد : آی پی در ناحیه مسجد سلیمان تعریف شده و امکان آن نیست که کاربر بتواند به اندیکا برود و خانوارهایی که مشکل ثبت سامانه دارند را انجام دهد اما دهیاران روستاها می توانند این افراد را به صورت تجمیعی در مسجد سلیمان ثبت نام کنند .

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خوزستان ادامه داد : عاملان فروش شرکت نفت دستگاه پوز دریافت کرده اند و هر عامل فروشی  که به ناحیه معرفی شود به آنها پوز داده نمی شود .

شهرستان اندیکا که پارسال به عنوان محروم ترین شهرستان خوزستان و یکی از ۳۱ شهرستان محروم کشور معرفی شده متاسفانه از برخی زیرساخت های لازم از جمله گاز طبیعی بی بهره است .

کار گاز رسانی به این شهرستان از سال ۹۵ شروه شده ولی هنوز به مرحله بهره برداری نرسیده است .

حیدر کاظمی فرماندار این شهرستان تیرماه امسال به کرونا مبتلا و بیست مرداد ماه درگذشت ولی با گذشت حدود سه ماه هنوز گزینه جانشین فرماندار فقید این شهرستان معرفی نشده است .

شهرستان اندیکا با سه بخش مرکزی ، چلو و آبژدان و جمعیتی بیش از ۸۰ هزار نفر در شمال شرق خوزستان قرار دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار