تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴
کد خبر: ۲۰۷۹۳۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دستگاه‌های اجرایی به تکالیف خود در سند توسعه تعاونی‌ها متعهد باشند
 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی از دستگاه های اجرایی خوزستان خواست در راستای تحقق سند توسعه تعاونی ها به تعهداتی که در این سند برای آنها تعریف شده، عمل کنند.

  ارسلان غمگین شامگاه یکشنبه در حاشیه شورای عالی تعاون استان خوزستان در جمع خبرنگاران اظهارداشت: تعداد تعاونی‌ها در استان خوزستان حدود پنج هزار شرکت فعال است که به فعالیت‌های تولیدی و همچنین صادراتی مشغول هستند.

وی به تنظیم و ابلاغ سند توسعه تعاونی‌های کشور در مردادماه امسال اشاره‌کرد و گفت: برای تهیه و تدوین این سند نشست‌های متعدد کارشناسی در حوزه‌های مختلف تشکیل شده است.

غمگین تصریح‌کرد: همزمان با ابلاغ این سند، به دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تمام استانهای کشور، شورای عالی تعاون ایجاد شد که در استان خوزستان تاکنون سه نشست آن تشکیل شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان افزود: دستگاه‌های اجرایی در این سند تعهدات و وظایفی دارند که در همین رابطه درخواست می‌شود این دستگاه‌ها به منظور تحقق اهداف و چشم اندازهای تعریف شده به اجرایی شدن این تعهدات توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی اضافه‌کرد: برابر چشم انداز ۲۰ ساله کشور باید ۲۵ درصد اقتصاد کشور در اختیار بخش تعاون باشد و حرکت به این سمت از جمله تاکیدات مقام معظم رهبری و همچین شخص رییس جمهوری است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه اعضای این تعاونی‌ها را عموم مردم تشکیل می‌دهند، یادآورشد: توسعه سطح تعاونی‌ها می‌تواند در ایجاد هرچه بهتر و بیشتر عدالت اجتماعی تاثیرگذار باشد.

غمگین خاطرنشان‌کرد: توسعه تعاونی‌ها به واسطه حضور مردم در این شرکت‌ها باعث ارتقای سطح معاش مردم خواهد شد که در همین رابطه نیز سند توسعه تعاونی‌ها تهیه و تدوین شده است.

بر اساس این گزارش، پیش از این وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده بود که توسعه بخش تعاون یکی از تمهیدات این وزارتخانه است که در این رابطه تاسیس مراکز نوآوری برای حمایت از تعاونی‌های نوبنیاد در سطح کشور در دستور کار است که معمولا جوانان  این مراکز را تشکیل می‌دهند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار