تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۲۰۷۸۹۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
واکسیناسیون ۱۸۹ هزار و ۷۰ راس دام علیه بیماری‌ها در باوی
رئیس اداره دامپزشکی باوی گفت: واکسیناسیون ۱۸۹ هزار و ۷۰ راس دام سبک و سنگین علیه بیماری‌های تب برفکی، آبله و طاعون نشخوارکنندگان در این شهرستان طی ۶ ماه نخست امسال انجام شد.
 محمد جواد مهدوی اصل رئیس اداره دامپزشکی باوی  گفت: مجموعه دامپزشکی با هدف استقرار ایمنی غذایی و تامین سلامت دام، غذا، انسان و تامین استاندارد‌های بهداشتی تولیدات دامی در تجارت حول دو محور، حفظ و حراست از سرمایه دامی کشور و حفظ و ارتقای سطح بهداشت عمومی به وظایف خود عمل می‌کند.

او با اشاره به انجام واکسیناسیون و پیشگیری از بیماری‌های واگیر دامی و قابل انتقال به انسان در نیمه نخست امسال افزود: در مدت مذکور بیش از ۱۸۹ هزار و ۷۰ راس دام سبک و سنگین در این شهرستان علیه بیماری‌های تب برفکی، آبله و طاعون نشخوارکنندگان کوچک واکسینه شدند.

مهدوی اصل درخصوص تست سل و بروسلوز در جمعیت دام بیان داشت: در نیمه نخست امسال، حدود ۱۰ هزار و ۸۰۴ راس گاو، گوساله و گوسفند در دامپروری‌های صنعتی و سنتی تست انجام و از صحت سلامت آن‌ها اطمینان حاصل شد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان باوی تصریح کرد: دامپزشکی به منظور حراست از سرمایه دامی کشور با پیشگیری از ظهور، بروز و شیوع بیماری‌های واگیر دامی با شرایط خاص خود اقدام می‌کند و در زمینه حفظ و ارتقای بهداشت عمومی با پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های قابل انتقال به انسان و نظارت و بازرسی از مراکز تولید، توزیع و عرضه مواد خام دامی موضوع را پیگیری و اجرا می‌نماید.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار