تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۲۰۷۸۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گوجه فرنگی هم در هندیجان بالانشین شد/ قیمت مرغ به ۲۷ هزار تومان رسید
قیمت هر کیلوگرم گوجه فرنگی امروز در بازار هندیجان به ۱۰ هزار تومان رسید و باعث نارضایتی مردم شده است.
  امروز یکشنبه ۲۷ مهرماه، افزایش قیمت‌ها در بازار هندیجان ادامه یافت و نوبت به گوجه فرهنگی رسید که با افزایش بی رویه از سفره خانوار حذف شود.

یکی از شهروندان هندیجانی در تماس با خبرنگار ما گفت: صبح امروز که برای خرید گوجه فرنگی به بازار رفتم با قیمت‌های عجیب و غریب محصولات کشاورزی از جمله گوجه فرنگی مواجه شدم.

او افزود: این محصول مصرف زیادی در سفره دارد و حذف آن از غذا‌ها و سالاد‌ها غیرممکن است، چرا باید قیمت آن به ۱۰ هزار تومان برسد؟ قبل از اینکه مرز‌های شلمچه و چذابه برای صادرات محصولات به عراق باز شوند، قیمت گوجه خیلی کمتر از این بود و خرید آن راحت‌تر بود و به گفته فروشندگان از زمانیکه صادرات آغاز شده، قیمت محصولات هم در حال افزایش است.

این شهروند بیان کرد: روز به روز اوضاع قیمت‌ها در بازار وخیم‌تر می‌شود، بطوریکه قیمت مرغ کشتار روز در هندیجان به هر کیلوگرم ۲۷ هزار تومان رسیده است. مرغ و گوجه فرنگی که وارداتی و جزو کالا‌های تحریمی هم نیستند، پس چرا باید شاهد افزایش لحظه‌ای قیمت‌ها باشیم؟

او اظهار داشت: مرغ و گوجه فرنگی و بسیاری از محصولات کشاورزی در استان خوزستان و شهرستان هندیجان تولید می‌شود و نیازی به واردات نیست، اما افزایش بی رویه قیمت‌ها ما را به ستوه آورده و برای تامین مایجتاج اولیه زندگی و تهیه غذای ساده با این شرایط اقتصادی تحت فشار هستیم.

این شهروند هندیجانی تصریح کرد: با دریافت یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی و سهمیه معیشتی ۵۵ هزار تومانی و حقوق کارگری چگونه می‌توان هم تره بار و موادغذایی تهیه کرد و هم به مخارج زندگی رسید؟ با وجود شیوع ویروس کرونا شرایط کار سخت‌تر شده و دیگر توان تحمل اینهمه سختی نداریم. چرا هیچ مسئولی بر بازار نظارت نمی‌کند و صدای مردم مظلوم را نمی‌شنوند؟

افزایش بی رویه قیمت محصولات کشاورزی در استان خوزستان که قطب کشاورزی ایران محسوب می‌شود، شبب نارضایتی مردم شده است، قیمت به حدی زیاد شده که خواندن و شنیدن قیمت آن هم سبب آزار می‌شود، مرغ هم که در حال پر کشیدن از سفره مردم و به ویژه قشر کم درآمد جامعه است، حالا نوبت به گوجه فرنگی رسیده است؟ اگر قرار باشد با صادرات محصولات، مردم در مضیقه باشند پس این اقدام نه تنها به نفع مردم نیست، بلکه سبب گرسنه ماندن آن‌ها خواهد شد.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار