تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۲۰۷۸۸۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تشنجی که اورژانس دزفول را به چالش کشید
 تشنج یک بیمار در سردشت و انتقال او با نیسان وانت به دزفول با توجه به دیر رسیدن اورژانس واکنش‌هایی در سطح شهرستان داشت.

به گزارش ایرنا ماجرا از این قرار است که چندی پیش یک خانواده برای درمان کودک تشنجی خود به درمانگاه عمومی شهر سردشت دزفول مراجعه می‌کنند که بعد از درمان اولیه توسط پزشک عمومی و نبود امکانات درمانی لازم نظیر پرستار با تشخیص پزشک مقرر شد این بچه به بیمارستان بزرگ دزفول منتقل شود.

نبود آمبولانس در درمانگاه، مستهلک بودن و نقص فنی آمبولانس اورژانس باعث شد که والدین این کودک یک و نیم ساله خود دست به کار شوند و مسیر ۵۵ کیلومتری سردشت تا بیمارستان بزرگ دزفول را با وانت نیسان، خودروی سمند و در نهایت آمبولانس اورژانس طی کنند.

این موضوع باعث گلایه مندی اهالی بخش محروم سردشت شد و واکنش امام جمعه این بخش را به همراه داشت.

پس از پیگیری خبرنگار ایرنا از روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ دزفول، این مرکز دلیل دیر رسیدن آمبولانس را نقص فنی اعلام و بیان کرد: آمبولانس مانند سایر وسایل نقلیه با احتمال بروز نقص فنی در لحظه مواجه است و این مشکل به طور قطع برای تمامی رانندگان اتفاق می‌افتد.

در توضیحات این روابط عمومی آمده است: پس از تماس با مرکز ارتباطات اورژانس با توجه به نقص فنی سیستم ترمز آمبولانس تویوتا هایلوکس مستقر در اورژانس سردشت و خطرات اعزام بیمار با شرایط مذکور، کارشناس وقت مرکز ارتباطات به تماس گیرندگان توضیح داد با توجه به امکانات مرکز درمانی سردشت و حضور پزشک بر بالین بیمار، ضمن اقدامات درمانی از بیمار مراقبت شود تا آمبولانس نزدیکترین پایگاه یعنی پایگاه ۷۲۳ از جاده میانه به محل برسد.

روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ دزفول عنوان کرد: با وجود توصیه‌های درمانی لازم مرکز ارتباطات، همراهان بیمار با خودروی سمند سواری اقدام به حرکت کردند و ناگزیر، مرکز ارتباطات از جاده دزفول سردشت کد آمبولانس ۷۰۵ را به سرعت اعزام کرد که پس از ۵۰ تماس تلفنی تیم اورژانس، بیمار حوالی روستای گاومیر از خودروی سمند سواری تحویل گرفته شد که ارزیابی اولیه حاکی از نبود تشنج در بیمار بود.
در ادامه این توضیحات آمده است: ماموران اورژانس درنهایت پس از انجام اقدامات لازم، بیمار را با حال عمومی مساعد تحویل اورژانس بیمارستان بزرگ دزفول دادند.

روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دزفول درخصوص چرایی استفاده نکردن از آمبولانس اختصاصی اورژانس سردشت و استقرار آن در پارکینگ دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: پس  از پیگیری‌های دانشگاه علوم پزشکی دزفول و اورژانس ۱۱۵، ۲ دستگاه بنز اسپرینتر ۳۱۵ از وزارت بهداشت و سازمان اورژانس کشور برای پایگاه‌های سردشت و شهیون تحویل گرفته شد ولی بدلیل نداشتن پلاک و مشکلات قانونی، از ناوگان اورژانس خارج شدند ولی مراحل پیگیری شماره گذاری در حال پیگیری است و به محض رفع مشکلات، آمبولانس‌ها وارد ناوگان خواهند شد.

کلیپی در فضای مجازی منتشر شده که نشان از انتقال یک کودک تشنجی با نیسان وانت از روستاهای بخش سردشت به بیمارستان بزرگ دزفول است.

حجت الاسلام سید حسین علوی اصل امام جمعه سردشت دزفول نیز از پیگیری نبود آمبولانس در درمانگاه عمومی این بخش خبر داد و گفت: از مسئله نبود آمبولانس و تشنج کودک مظلوم بخش محروم سردشت متاثر شده‌ام و به طور قطع ماجرا را انعکاس داده و پیگیر موضوع می شوم.

با توجه به اینکه درمانگاه عمومی سردشت دزفول با ۲ پزشک عمومی به جمعیتی افزون بر ۱۰ هزار نفر خدمات رسانی می کند لازم است امکانات لازم نظیر آمبولانس به این درمانگاه تخصیص یابد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار