تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۲۰۷۸۸۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تکمیل طرح جامع فاضلاب خرمشهر نیازمند پنج هزار میلیارد ریال اعتبار است
 مجری طرح فاضلاب خرمشهر گفت: احداث ۳۰۸ کیلومتر خطوط اصلی و فرعی فاضلاب و ۱۳ ایستگاه پمپاژ به عنوان گام تکمیلی طرح جامع فاضلاب خرمشهر نیازمند تامین پنج هزار میلیارد ریال اعتبار است.

آرمین سلطانی‌فرد  اظهار داشت: از ۵۸۸ کیلومتر طرح جامع فاضلاب خرمشهر ۲۸۰ کیلومتر اجرایی شده و حدود ۳۰۸ کیلومتر خطوط اصلی و فرعی و ۱۳ باب ایستگاه پمپاژ باقی مانده است.

وی افزود: در سال ۹۶ بر اساس مصوبه هیات دولت حدود ۴۲ کیلومتر شبکه فاضلاب در خرمشهر اجرا شد و در حال حاضر عملیات ساماندهی و افزایش ظرفیت هشت باب ایستگاه پمپاژ فاضلاب در خرمشهر آغاز شده است تا مشکلی در فصل بارندگی در این شهر ایجاد نشود.

سلطانی‌فرد گفت:پیمانکار طرح فاضلاب در منطقه دربند و سرحانیه خرمشهر مشغول به کار است و مناطقی که در بارندگی سال گذشته دچار مشکل آبگرفتگی شدند و برای شهروندان مشکلاتی ایجاد کردند در مرحله اصلاح و بازسازی می باشند.

وی با بیان اینکه اعتبارات عمرانی برای اصلاح و ترمیم شبکه قدیمی و فرسوده فاضلاب خرمشهر بسیار ناچیز است گفت: ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده برای اجرای طرح‌ فاضلاب خرمشهر هنوز تخصیص نیافته است.

سلطانی‌فرد ادامه داد: از سال ۹۶ تاکنون بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال دیون پرداخت نشده داریم و با اعتبار قطره چکانی روند اجرای پروژه‌ فاضلاب خرمشهر به طول انجامیده است.

به گزارش ایرنا در بارندگی سال گذشته در خرمشهر ۳۰ دستگاه پمپ تخلیه روان آب سوختو  بیش از هفت میلیارد ریال به تاسیسات زیربنایی شبکه آب و فاضلاب خرمشهر خسارت وارد شد.

 کوی بهروز، کوی آریا، خیابان هنگام، خیابان کیش، کوی سوم خرداد، کوی طالقانی، مولوی، کوت شیخ، عباره، سرحانیه، کوی فرشید و بازار صفا از مناطق بحرانی خرمشهر در فصل بارندگی می باشند.

۳۳ هزار اشتراک آب و فاضلاب در شهرستان خرمشهر وجود دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار